ВЪЗМОЖНОСТ ЗА РАБОТА В НЕСТОПАНСКИЯ СЕКТОР

Учениците ще разберат за различни възможности за работа в нестопанския сектор и ще идентифицират хората от общността, които работят в такива организации.

Учител работил по този проект: КУНКА ЮРУКОВА
Описание на проекта

Урокът е естествено продължение на темата за кариери със стопанска и нестопанска цел. Учениците са запознати с дейността на неправителствените организации, с професиите на предишни наши лектори –  журналист, писател, пожарникар, репортер.  Основния признак на тези професии, е че хората не работят за да печелят, а извършват дейност в полза на другите.

 

 

Първи час

 

  1. Учениците бяха разделени на екипи и имаха за задача да се запознаят с различни професии, които съществуват в местните организации с нестопанска цел като например читалище, полиция, пожарна, местни медии.  Всеки екип разказа пред останалите за избраната профсия, специфика и изискване за заемане на длъжността.
  2. В процеса на представянето възникнаха много въпроси, затова учениците решиха да се срещнат с хора от този сектор и да научат как минава един работен ден.

 

  1. На учениците бе обяснено , че организациите с нестопанска цел предлагат различни възможности за работа.

 

  1. Беше акцентирано на дейността – Труд, и на това, че тя е важна за всеки човек. Учениците научиха, че в нестопанския сектор не се произвеждат стоки и не се предлагат услуги , а се работи в полза на обществото.

 

  1. На учениците бе предоставен примерен вариан за писане на Автобиография.

 

  1. Те получиха домашна работа да напишат Автобиография за себе си за работното място в сектора с нестопанска цел по избор. Получиха насоки за проучване с цел отговор на въпроси възникнали повреме на работата. Учениците трябваше да изпратят своите автобиографии на e-mail на учителите си и да получат обратен отговор с препоръки.

 

Приложения

 

Разгледайте как се пише автобиография, като използвате примера в приложение  Задайте на учениците да напишат измислена автобиография за себе си за работното място в сектора с нестопанска цел, което те си изберат или което им е зададено. Учениците ще се наложи да проявят въображение за някои елементи от автобиографията като например предишен професионален опит. Може да е необходимо учениците да проведат проучване, за да отговорят на някои от въпросите в автобиографията.

 

 

Втори час

За да придобият представа учениците за различните професии в нестопанския сектор се организира посещение на Базара на професиите  в Тех парк град София.  Учениците успяха да научат повече за сектора с нестопанска цел и за  хората, които работят в него, както и за различните възможности за работа. Предварително учениците подговникха въпроси към хората представящи различните професии.

  • За каква организация с нестопанска цел работите? Защо се счита за организация с нестопанска цел? По какъв начин помага на общността?

Организацията Ви предоставя ли стока или услуга на общността? Каква е тя?

  • По какъв начин се произвежда стоката/предоставя услугата и какъв човешки капитал, природни ресурси или капиталово оборудване са необходими за това?
  • Колко души работят в организацията Ви?
  • Какви са някои от другите работни позиции в организацията?

 

Бяха осъществени срещи с писатели, журналисти, репортери, фармацевти, пожарникари и други. Чрез Базара на професиите се създаде възможност за  професионално ориентиране на  младите  хора,  за да  се насърчи съзнателния избор на професия. Освен възможността да разгледат различните щандове, да надзърнат в различните професии и научат повече за тях от специалисти в конкретната област, учениците успяха да посетят разнообразни лекции за кариерно ориентиране.

 

 

 

 

От коментарите в час

Учениците са на мнение, че професиите в нестопанския сектор са много отговорни, хората които ги заемат,  освен че трябва   да са добре подготвени е нужно да притежават качества като съпричастност, смелост и отговорност.

Галерия

ВЪЗМОЖНОСТ ЗА РАБОТА В НЕСТОПАНСКИЯ СЕКТОР
ВЪЗМОЖНОСТ ЗА РАБОТА В НЕСТОПАНСКИЯ СЕКТОР
Цели на проекта

  • • идентифицират възможности за работа в нестопанския сектор, както и конкретни членове от общността, които работят в него;
  • • разберат дали организацията с нестопанска цел предоставя стока или услуга и дали в производството се използват природни ресурси, човешки капитал или оборудване

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg