Целта на този урок е обучение в съпричастност, което да подобри разбирането от страна на учениците за възможните нужди, дефицити и нагласи на част от останалите хора в обществото. Обучението трябва да помогне учениците да осъзнаят колко е важно да се отнасят с уважение към възрастните. Това приятелство ще обогати живота както на учениците, така и на възрастните. Продължителност: Три занятия по 40 минути – може и 4 занятия заедно с посещението или допълнително занятие, в което децата излизат заедно с възрастните някъде – в музей или на друго подходящо място.
С класа решихме след обсъждане да се включим отново в дарителската кампания „Изплети топлина”. Миналата година родители идваха в училище и заедно плетохме. После направихме кампания и заедно с други ученици изпратихме доста голяма пратка за София.
Тази година решихме да подарим топлина на възрастните хора в дом „Възраждане”. Бяхме провели първо телефонни разговори с директора на дома,за да разберем любими забавления на живущите там. Оказа се,че има дядовци, които играят шах и табла в своя клуб. Разделихме се на две групи-момчетата играха с тях, а момичетата плетоха с бабите. Оказа се, че от 2 години клубът по плетиво не съществува, просто бабите са ангажирани със сериали по телевизията и това бе чудесен повод той да възобнови своята дейност.
Бяхме им занесли плодове и сладки, направени у дома с помощта на родители и баби. Уговорката беше да гостуваме един час, но са мое голямо изумление, децата проявиха желание да останат още. Децата, които играят шах в спортни секции бяха достойни противници, а другите с желание слушаха наставленията на възрастните мъже и се учеха. В играта на табла си пролича кой смята добре по математика. Така неусетно минаха 2 часа и стана време да тръгваме.
Уговорката беше да се върнем след няколко дни и да вземем оплетените шалове. Оказа се, че трябваше да изчакаме, защото два от шаловете не се получили както трябва и трябвало да се разплитат, толкова присърце бяха приели мисията си бабите. Децата с голямо желание тръгнаха за дома. Този път бяха направили по свое желание картички за някои от възрастните хора. Отново започнаха игрите на шах и табла, а момичетата си носеха от къщи прежда и куки и плетоха за свое удоволствие. Направиха са и пухчета за раниците и чантичките.
Смятам, че топлината, която доставихме на бездомните хора с изплетените шалове се равнява на топлината, която се разнесе в душите на бабите и дядовците от докосването с моите ученици. Но за моя радост, децата също бяха доволни от общуването и през февруари съм обещала да отидем да правим мартеници заедно. Мисля да съчетая и с четене на книга на любим автор, това ще е полезно за децата,а и предполагам и за възрастните също, които не довиждат.
Колко е забавно!
Защо се разплака бабата?
Не знаех, че ще се науча да плета.
Преди началото на този урок изпратете у дома писмото, с което уведомявате семейството на всеки ученик за проекта (Приложение 2: „Проект „Моят възрастен приятел“ – писмо до родителите“) Изпратете до семействата на учениците формуляр, с който искате разрешение да снимате децата, за да бъде подписан от тях. (Вижте урок № 1: „Възпитаване в съпричастност и разбиране“, Приложение 3: Формуляр за разрешение за снимане)
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X