Възпитание в съпричастност и разбиране

Клас: 4

Целта на този урок е обучение в съпричастност, което да подобри разбирането от страна на учениците за възможните нужди, дефицити и нагласи на част от останалите хора в обществото. Обучението трябва да помогне учениците да осъзнаят колко е важно да се отнасят с уважение към възрастните. Това приятелство ще обогати живота както на учениците, така и на възрастните. Продължителност: Три занятия по 40 минути – може и 4 занятия заедно с посещението или допълнително занятие, в което децата излизат заедно с възрастните някъде – в музей или на друго подходящо място.

Учител работил по този проект: Светлана Христова Станчева
Описание на проекта

С класа решихме след обсъждане да се включим отново в дарителската кампания „Изплети топлина”. Миналата година родители идваха в училище и заедно плетохме. После направихме кампания и заедно с други ученици изпратихме доста голяма пратка за София.

Тази година решихме да подарим топлина на възрастните хора в дом „Възраждане”.  Бяхме провели първо телефонни разговори с директора на дома,за да разберем любими забавления на живущите там. Оказа се,че има дядовци, които играят шах и табла в своя клуб. Разделихме се на две групи-момчетата играха с тях, а момичетата плетоха с бабите. Оказа се, че от 2 години клубът по плетиво не съществува, просто бабите са ангажирани със сериали по телевизията и това бе чудесен повод той да възобнови своята дейност.

Бяхме им занесли плодове и сладки, направени у дома с помощта на родители и баби. Уговорката беше да гостуваме един час, но са мое голямо изумление, децата проявиха желание да останат още. Децата, които играят шах в спортни секции бяха достойни противници, а  другите с желание слушаха наставленията на възрастните мъже и се учеха. В играта на табла си пролича кой смята добре по математика. Така неусетно минаха 2 часа и стана време да тръгваме.

Уговорката беше да се върнем след няколко дни и да вземем оплетените шалове. Оказа се, че трябваше да изчакаме, защото два от шаловете не се получили както трябва и трябвало да се разплитат, толкова присърце бяха приели мисията си бабите. Децата с голямо желание тръгнаха за дома. Този път бяха направили по свое желание картички за някои от възрастните хора. Отново започнаха игрите на шах и табла, а момичетата си носеха от къщи прежда и куки и плетоха за свое удоволствие. Направиха са и пухчета за раниците и чантичките.

Смятам, че топлината, която доставихме на бездомните хора с изплетените шалове се равнява на топлината, която се разнесе в душите на бабите и дядовците от докосването с моите ученици. Но за моя радост, децата също бяха доволни от общуването и през февруари съм обещала да отидем да правим мартеници заедно. Мисля да съчетая и с четене на книга на любим автор, това ще е полезно за децата,а и предполагам и за възрастните също, които не довиждат.

 

От коментарите в час

Колко е забавно!

Защо се разплака бабата?

Не знаех, че ще се науча да плета.

Галерия

Възпитание в съпричастност и разбиране
Възпитание в съпричастност и разбиране
Цели на проекта

  • Формиране на знания за филантропията като даряване и споделяне на време, умения и средства за общото благо
  • Формиране на знания и умения за отговорност за общото благо според принципите на демокрацията;
  • Формиране на умения за общуване с възрастни хора през емпатия и съпричастност.
Използвани материали

  • прежда, куки
  • лакомства
Работа вкъщи

Преди началото на този урок изпратете у дома писмото, с което уведомявате семейството на всеки ученик за проекта (Приложение 2: „Проект „Моят възрастен приятел“ – писмо до родителите“) Изпратете до семействата на учениците формуляр, с който искате разрешение да снимате децата, за да бъде подписан от тях. (Вижте урок № 1: „Възпитаване в съпричастност и разбиране“, Приложение 3: Формуляр за разрешение за снимане)

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg