Учениците изучават компонентите на балансираната диета и следят хранителния и тренировъчния си режим за определен период от време. Определят каква е наличността на здравословни храни в училище, в квартала и у дома. Четат и дискутират статии в медиите за влиянието на начина на хранене върху спортните постижения.
16.04.2019 – 2 час
Започнах часа с кратък анализ ученическите Анкети за определяне на личната здравна култура. Хубавата новина е, че повечето от тях бяха дали отговори, говорещи за положително отношение и усилия за здравословен начин на живот. Допускам, че част от децата са дали отговори, които предполагат, е очаквам да чуя, но дори и така да е, повторихме отново ползите от здравословния режим.
След това разделих класа на групи и всяка от тях трябваше да направи азбучен списък на храни в рамките на 10тина минути. После помолих един ученик да отбелязва на дъската предложенията, като записва най- доброто предложение. Така се оформи нашата „азбука на здравословното хранене“.
Най- много трудности учениците срещнаха с буквите Е, И и У, като направихме компромисни предложения:
Е- екзотични плодове
И- индийско орехче /като уточнихме ползата на тази подправка- при болки в стомаха, безсъние, за здрава коса…/
У- дъвките Уинтърфреш, доколкото дъвката като цяло подпомага храносмилането и подготвя стомаха за храна.
/Впоследствие се сетих за уасаби, което отново освен подправка, има и полезно действие./
В края на часа раздадох на децата Дневник за начина на живот, който да попълнят през уикенда, за да анализираме в следващия час.
В крайна сметка човек може от всичко да опитва и да хапва, стига да е в разумни количества. /след дебат как да устоим на изкушенията в магазините/
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X