Здрави млади хора, здрава общност

Клас: 9

Учениците изучават компонентите на балансираната диета и следят хранителния и тренировъчния си режим за определен период от време. Определят каква е наличността на здравословни храни в училище, в квартала и у дома. Четат и дискутират статии в медиите за влиянието на начина на хранене върху спортните постижения.

Учител работил по този проект: Ирена Мицковска
Описание на проекта

3 час по темата– Свързах темата за здравето със Световния ден на Земята, 22 април, като поканих проф. Игнат Игнатов- биофизик, родом от Тетевен. Той се занимава основно с водата- свойства, състав, значение, ползи.

Започнах часа с Дневник за начина на живот, който децата имаха за домашно да попълнят през уикенда. Обсъдихме накратко какво са записали, дали това, с което са се хранили, е здравословно; дали режимът, който са спазвали през тези дни- сън, учене, почивка, е бил такъв. Включихме и професора в обсъждането. Така преминахме към основната част- за значението на течностите, които поемаме, и най- вече – на водата.

Проф. Игнатов е много интересна личност, занимава се с изследване на водата в различни части на света, пътува много, така още в началото на урока грабна вниманието на децата със специалната бутилка глетчерова вода, запазена марка за/на Лейди Гага. По- нататък им обясни защо е изключително важно да поемат голямо количество течности, предимно вода, на ден, какво е дехидратация, какви рискове крие обезводняването, каква е разликата между изворна, минерална и трапезна вода, какво се съдържа във водата…

За най- любознателните и досетливи деца беше донесъл няколко амонита, които те получиха като подарък за бързите си и верни отговори.

От коментарите в час

В края на часа обобщихме, че здравето на човека е комплексна грижа и съзнателно, отговорно отношение към: храната, напитките, съня, почивката, работата, отношенията с другите хора и емоциите. Обсъдихме какво означава изразът „Здрав дух- здраво тяло“.

Галерия

Здрави млади хора, здрава общност
Здрави млади хора, здрава общност
Здрави млади хора, здрава общност
Цели на проекта

  • определят какво е „общност“ и какво е мястото им в нея;
  • определят какво е здраве и анализират здравната култура в своята общност и у дома;
  • изберат тема, свързана с младежкото здраве, по която да направят проучване;
  • научат да анализират собствените си здравни навици;
  • се научат как да изготвят карта на квартала.
Използвани материали

  • листове хартия за писане
  • хронометър или часовник със секундомер
  • копия за учениците от „Анкета за определяне на личната здравна култура“ (Приложение 1)
  • копия за учениците от статията "5 стряскащи факта за децата и тяхното здраве" (Приложение 4)
  • хартия за рисуване за картографирането
  • копия за учениците от „Здравна анкета у дома“ (Приложение 2)
  • снимка на „Моята чиния “ (Приложение 5), указание за рационално хранене, публикувано от Департамента по земеделие на САЩ
  • копия за учениците от „Дневник за начина на живот“ (Приложение 3)
  • видеоклип с изпълнение на хип-хоп в YouTube https://www.youtube.com/watch?v=OXs66q1uLPE&feature=related
Работа вкъщи

Дневник за начина на живот 

© Всички права запазени 2022 @ Learningtogive.bg