Учениците избират конкретно животно, за което да съберат и научат повече информация. Те работят в малки групи и създават кратка презентация. Учениците установяват влиянието, което тези животни имат върху общото благо на общностите. Продължителност: Две занятия по 40 минути
Учениците в часовете по Човекът и природата изучават многообразието сред животинския свят. Разделих класа на екипи като те имаха задача да направят постери, кратки доклади или макети на животни в три различни екосистеми.
Всички се включиха с ентусиазъм и желание. Решиха да работят и след учебните часове. Получиха се невероятни продукти, резултат от екипната работа и голямото желание. Единият екип проучи биоразнообразието в пещера Орлова чука, вторият – Природен парк Русенски Лом, а третият-река Дунав и резерват Сребърна. Припомнихме си предишно посещение в Екомузей Русе и какво сме научили за растителното и животинско многообразие, за животните в нашия регион. Във втори клас бяхме на екскурзия до Сребърна и децата разказаха своите впечатления от наблюдението през обектива как пеликаните живеят и мътят. Акцентирах и върху наученото миналата година при посещението ни в РИОСВ-Русе, където слушаха беседа за опазването живота на птиците, за миграцията им и за стъпките за увеличаване популацията на пеликаните.
С голям интерес децата слушаха разказа на дядото на един ученик, който е истински рибар от много години. Той им разказа за различните видове риби, за правилата за риболов, за бракониерите, които вредят на животните.
Най-голяма радост достави на децата посещението в пещерата Орлова чука. Екскурзоводът се оказа невероятно сладкодумен и децата слушаха беседата, затаили дъх. Научиха колко вида прилепи има в тази пещера, с какво се хранят, как живеят. Успяхме да видим няколко от тях и разбрахме защо пещерата е затворена през зимата, въпреки почти постоянната температура в нея.
Децата попяха в една от залите, намислиха си тайни желания и с нежелание напуснаха пещерата.
Ще стана зоолог.
Какъв чудесен ден!
Децата да направят свое проучване и списък с животни, които помагат на хората в работата им и в бита им, и други, които помагат на хора да преодолеят различни видове проблеми и дефицити.
Бележка за преподавателя: Преди да работите по урока определете вида на презентациите на учениците (плакат или софтуер/програма) и организирайте необходимите носители, достъп до интернет или печатните материали.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X