Агресия и насилие

Този бе първият от трите урока, посветени на агресията и насилието, които се проявяват в училище и извън него. Реших да поканя педагогическия съветник Цвета Балтакова, която да проведе беседа и да мотивира децата за позитивно поведение.

Учител работил по този проект: Светлана Христова Станчева
Описание на проекта

Педагогическият съветник откри беседата за толерантността, търпимостта към другия до теб и добротата, която трябва да отглеждаме в себе си. Всеки ден децата се сблъскват, в буквалния смисъл на думата, с налагането на различни принципи и поведения, взети от друг начин на живот, с неразбирането и грубостта. Цвета Балтакова провокира децата да поговорят за общочовешките добродетели,  накара ги да изведат за себе си и осъзнаят принципите на толерантност, но  не само за един ден. Постепенно се поде темата за човешките емоции, за тяхното разпознаване и овладяване. Децата попълниха анкети, след това проведоха ролеви игри. Педагогическият съветник ги караше да „влязат в чужда кожа”, да се поставят на мястото на тормозеното дете, за да почувстват то какво изпитва и да ги мотивира за позитивно поведение.

Препоръка към мен като класен ръководител:

Поддържане на естетическа и предразполагаща атмосфера в клас – ученикът да е на “собственото си място”

Изучаване личността на ученика

Постоянно генериране на съзидателни енергии в околното пространство

Контрол над собствените емоции

Отговорност към импулси, думи и действия

Синхронизиране на мислите и чувствата с тези на ученика

Цели на проекта

  • Насочване вниманието към по-детайлно проучване на проблема с агресията и насилието.
  • Повишаване уменията за изграждане стратегии за справяне с агресията в училище.
  • Извеждане на набор от стратегии за преодоляване или справяне с агресивното поведение.
Използвани материали

  • анкети и работни листи

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg