Най-добрият ден! Да направим добро

Клас: 8

Учениците разглеждат как обичайно прекарват почивен ден и ще видят как този почивен ден ще се получи, когато е изпълнен с филантропия. Учениците ще дискутират прости и изпълними действия, които могат да променят живота на поне един човек, а може би и на повече, чрез принципа „предай нататък“. Те ще планират как да прекарат свободен от училището ден, като заменят обичайните рутинни задачи с дейности, с които се отблагодаряват или помагат.

Учител работил по този проект: Марияна Георгиева Николова - Върбанова
Описание на проекта

На 2.10.2018г. учениците от 7а клас имаха гост – лектор в часа на класа – Хермина Емирян. Всички много се вълнуваха, защото за първи път щяха да контактуват с арменка. Тя им раздаде листове, като ги прикани да запишат по часове какво правят в един свободен ден. После всички обсъдиха как обикновено прекарват времето си, дали го използват за обществено полезни цели, дали биха могли да отделят време за да направят някого щастлив.

Тя ги попита кои са техните силни страни, какви качества притежават, с какво биха били полезни. Постави им задача да помислят какво добро дело могат да извършат, за да направят поне един човек щастлив. Учениците задаваха въпроси, свързани с доброволчеството и дори с личния и живот, като : „На колко години сте?“, „Колко езика говорите?“ и т.н.

На 23 октомври продължихме дискусията за добротворството, за това какво добро дело бихме могли да направим. Решихме, че ще отидем заедно в дома за слепи и възрастни хора и ще им почетем и попеем. Подбрахме разкази от учебника по литература и направихме кратка репетиция.

От коментарите в час

Теди: „Можем да запишем диск с приказки за хората в дома за слепи“

Хермина: „Прочетете им нещо на Дан Браун щом го харесвате.“

 

Галерия

Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Най-добрият ден! Да направим добро
Цели на проекта

  • дадат определение за поведение в полза на обществото;
  • научат да сравняват и съпоставят стойността на „даряване“ на време за общността и „личното“ време;
  • изследват „цената на избора“ и предизвикателствата на личната саможертва;
  • разработят конкретен план за извършване на добро дело, което ще „промени живота на един човек“.
Използвани материали

  • Приложение 1 „Един обичаен почивен ден“ за всеки ученик;
  • Приложение 2 „Етикети за даряване и доброволстване“, отпечатани на хартия (не лепенки) и няколко екземпляра, отпечатани като лепенки за използване от преподавателя;
Работа вкъщи

Учениците да разгледат платформата www.timeheroes.org и да помислят в какви инициативи биха могли да се включат.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg