Здравословен хранителен режим

03.12.2018
Клас: 6

Учениците идентифицират рискове за здравето, разглеждайки документи и ще разгледат обичайния си хранителен режим в рамките на 24 часа. Те ще анализират хранителното съдържание и ще обсъдят защо хранителните режими се различават според културата, региона и икономиката. Продължителност: едно занятие от  40-минути

Изтегли проект
Оцени проекта
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • Custom Full
  • 0/6
  • 0 ratings
0 ratingsX
Много зле! Зле Хммм Ok Добро! Много добро!
0% 0% 0% 0% 0% 0%
Учител работил по този проект: Венета Колева
Цели на проекта

  • Учениците ще формират умения да интерпретират официална статистическа информация на своя език
  • Доизграждат по-здравословни навици за хранене и начин на живот
Използвани материали

  • хартия и молив
  • по избор: етикети на храни (по два за всяка малка група или двойка ученици, може да бъдат и фотокопия)
Работа вкъщи

Помолете учениците да отговорят в дневниците на следните въпроси:

  1. Защо хранителните вещества са важни за хората? (Хранителните вещества в храната ни дават енергия, поддържат сърдечния ни ритъм, активността на мозъка и работата на мускулите ни. Хранителните вещества като витамини и минерали също помагат за изграждането и укрепването на костите, мускулите, и сухожилията и за регулиране на процесите в тялото.)
  2. Назовете един навик, който можете да промените още днес, за да се подобри цялостното ви здраве.
  3. Какво е най-голямото предизвикателство, когато става въпрос за здравето?
  4. Защо мислите, че хората редовно ядат нездравословни храни?
Описание на проекта

Разнообразното хранене е крачка напред по – трънливия път към здравословното хранене.

В началото на часа изгледахме видео материала от библиографията, който заинтригува учениците и те започнаха веднага с коментари. За да успокоя страстите ги помолих на листовете пред тях да си запишат някои въпроси по които да помислят и да дадат отговори касаещи самите тях индивидуално. Въпросите бяха:  „Защо храната е важна за организма?”,  „Какво ни дава тя ?”, „Защо хората редовно ядат нездравословна храна?”, „До какво води нездравословното хранене?”, „Каква здравословна и нездравословна храна ядох вчера и днес?”.

Всеки беше написал по нещо, накарах ги един по един да прочетат написаното и след всеки които изчете написаното да коментираме. Получи се много интересна дискусия в която всички можеха да изкажат своята гледна точна за това дали е полезно или е вредно, дали е грешно или правилно.

От коментарите в час

Провеждането на този урок учениците достигнаха до няколко заключения.

По този начин те споделиха своите разсъждения за това как се хранят, какво пият, колко си почиват.

„Колкото е по вредна и нездравословна храната, толкова по ми е изкушаващо да я ям” – Гергана

„ Храната ни дава сили и здраве” – Габриела

„Трябва да се храним добре за да не станем дебели” – Иван

„ Да не пием газирано и енергийни напитки – това води до диабет” – Велин

Галерия

Здравословен хранителен режим
Здравословен хранителен режим
Здравословен хранителен режим
Здравословен хранителен режим

© Всички права запазени 2018 @ Learningtogive.bg