Герои и знаменитости

Клас: 4

Урокът ще помогне на учениците да разберат разликата между герои и знаменитости. Продължителност: Едно занятие от 40 минути

Учител работил по този проект: Стефка Пенева
Описание на проекта

Часът започнах на 5.03. с коментиране по темата за героите днес.  Направихме връзка с героите отдали живота си за нашата свобода и героите днес. Дискутирахме по темата какъв пример дават героите, какво ни завещават в наследство. Направихме връзка между героите, известните личности – знаменитости, лидерите  и благотворителността, дарителите и моделите за подражание. Помолих учениците да назоват някой, когото смятат за герой. В резултат на общо обсъждане съставихме списък с посочените предположения: пожарникар, полицай, лекар, спортисти, параспортисти,борците за свобода и т.н.

Насочих вниманието на учениците към познати за тях произведения „ Малкият беломорец“,  „Малкият спасител“, „Един за всички“ и коментирахме поведението на тези обикновени деца, станали герои и примерът които остават за всички.

После помолих четвъртокласниците да идентифицират характеристики на героя. Учениците посочиха като такива качества: смел, щедър, грижовен, безкористен, доброволец, някой, който прави и невъзможното, има високи постижения, дарява на обществото или общността, загърбва и превъзмогва себе си за да спаси другите, често рискува и губи живота си, но спасява други.

Учениците достигнаха до  следните характеристики за герой:

  • Героят прави неща, за да помага на другите.
  • Героят допринася за обществото по позитивен начин.
  • Героят не винаги знае дали неговата дейност/работа/дело са известни на другите
  • Героят обикновено не взима пари и може да не получи възнаграждение за делата си.
  • Работата, която героят извършва, често остава незабелязана.
  • Героят може да бъде или да не бъде признат от медиите.
  • Героят използва уменията или способностите си, за да въздейства на другите или на обществото по позитивен начин.

После попитах  учениците какво според тях е знаменитост и им помогнах им да развият следните характеристики за знаменитост:

  • Знаменитостта е изключително видима -добре известна, популярна.
  • Знаменитостта обикновено получава признание за някаква форма на талант, красота или материално качество.
  • Знаменитостта обикновено получава признание за някакво публично представяне.
  • Имиджът на знаменитостта или признанието й от медиите могат да се променят.

После изиграхме играта „Изпляскай вярно“ като аз посочвах имена и децата трябваше да изпляскат, ако посоченото лице е според тях  знаменитост. Раздадох на четвътокласниците като работен лист  приложение 1 – викторина   и продължихме работата по темата.

Въведох следните думи като речник и обясних на децата, че те могат да имат повече от едно значение: Знаменитост, благотворителност, доброволец, герой, лидер, пример за подражание

После четвъртокласниците всеки на своя работен лист прецени и свърза термините от първата  колона с верните според него определения от втората колона.

В края на часа раздадох работен лист с идеи за доброволчество, в  който учениците да споделят  идеи, потребности, проблеми, които са забелязали, което да може да стане доброволчески проект.

Помолих учениците да напишат кратко съчинение на тема „ Моят герой“ за следващия път.

Часът продължих на 11.03. с кратко представяне на съчиненията, които  учениците имаха за домашно. Акцентирахме върху термините: герой, знаменитост, доброволец, лидер, модел за подражание, благотворителност. Отново направихме връзка с героите отдали живота си за нашата свобода и героите днес. Дискутирахме по темата какъв пример дават героите, какво ни завещават в наследство. Говорихме за  връзка между героите, известните личности – знаменитости, лидерите  и благотворителността, дарителите и моделите за подражание. Дискутирахме по работния лист с потребностите на децата в училище, проблемите които са забелязали и начина по който ние може да се включим да помогнем. Децата достигнаха до извода, че с общи усилия можем повече да помогнем и така да помагайки на другите, помагаме на общността. После разделих учениците на отбори и ги помолих да направят плакати / постери с техните виждания за героите и примера, който ни оставят днес.

От коментарите в час

Животът ни връща само това, което даваме на другите. Нека даваме любов и радост!

С общи усилия можем повече да помогнем и така да помагайки на другите, помагаме на общността.

Галерия

Герои и знаменитости
Герои и знаменитости
Герои и знаменитости
Герои и знаменитости
Герои и знаменитости
Цели на проекта

  • Формиране на знания за разграничение между герои и знаменитости;
  • Формиране на умения за използване на думите герои и знаменитости правилно.
Използвани материали

  • списък с речникови термини и дефиниции (вж. Инструкции);
  • картончета;
  • герои и знаменитости – речникова викторина (вж. Приложение 1)
Работа вкъщи

Помолете децата да напишат съчинение на тема „Моят герой” – да опишат своя герой с аргументи защо именно той е героят за тях.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg