Учениците ще разберат за различни възможности за работа в нестопанския сектор и ще идентифицират хората от общността, които работят в такива организации.
Първият час, посветен на темата, протече теоретично и практически. Обясних на учениците, че организациите с нестопанска цел предлагат различни възможности за работа. За целта разгледахме как се пише автобиография, като използвахме примера в приложение 3. Зададох задача на учениците да напишат измислена автобиография за себе си за работното място в сектора с нестопанска цел, което те си изберат или което им е зададено. Учениците се затрудниха да проявят въображение за някои елементи от автобиографията като например предишен професионален опит. Може би, защото родителският пример не е толкова богат по отношение на работни места, а и на някои ученици родителите са само с основно образование и това ги прави трайно безработни. Бяха използвани онлайн източници за работа за НПО, за да могат учениците да придобият идеи. Беше посетен сайт за насоки как се пише CV и сайтът на фондация „Дечица“, представител на която ни гостува в следващия час. Урокът се оказа много полезен и ценен за целия клас.
Втори час: Проведеният урок беше осъществен на 14.12.2018 г. с учениците от VI и VIII клас, участници в проекта, под ръководството на г-жа Венета Колева и г-жа Диана Минева.
На събитието присъстваха Цветомира Георгиева – директор на 37. СУ „Райна Княгиня”, Русанка Петрова – зам.-директор, Теодора Бакърджиева – ментор по програмата „Научи се да даряваш” на БДФ, Богдана Манова – директор на фондация „Дечица”, както и много преподаватели.
Теодора Бакърджиева приветства децата и им благодари, че са станали част от проекта. Богдана Манова, поканена като гост – лектор, изнесе презентация на тема: „Добротворство в съвременния свят”, след което зададе няколко въпроса и провокира присъстващите за участие в дискусия. В края на часа Цветомира Георгиева, директор на 37. СУ, благодари на всички, които участваха в реализирането на урока и отправи пожелание за нови срещи по повод други доброволчески инициативи.
Заниманието с благотворителност възпитава у подрастващите разбирането за добро и лошо, приучава ги към загриженост и носи удовлетвореност. Милосърдието не е отживелица, а уроците по доброта, сърдечност и безкористност се преподават най-добре с личен пример, бе заключението на целия педагогически екип на 37. Средно училище.
„Ами, аз искам да стана обущар като баща ми“;
„Искам да продължа да уча, за да си намеря престижна работа“;
„Дарителството не се изразява само в даряването на пари, а и в даряване на време, внимание и любов“
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X