Обикновените герои

Клас: 6

Учениците затвърждават понятието за общо благо/обществена полза, както и откриват чертите от характера на „обикновените” герои, които работят за промяна на живота на другите. Продължителност: два занятия по 40 минути. По преценка на учителя  - 3 урока, като в третия урок учениците могат да разработят разказ в картинки (сториборд).

Учител работил по този проект: Венета Колева
Описание на проекта

Темата за „Обикновените герои” ще разгледаме в три урока.

УРОК № 1 – 07.02.2019 год.

Първия урок се проведе в следната последователност:

  • Изглеждане на видеоматериала заложен в Библиографията.
  • Разсъждения върху изгледания материал.
  • Дефиниция на думите – „герои”, „антигерой”.

Видеоматериала които изгледахме с учениците приповдигна тяхното емоционално настроение. Останаха много впечатлени от всичко но най – много се развълнуваха от историята за тенисистката Зоя Чавдарова и коментарите не закъсняха. По тяхната реакция разбрах, че ще дискутираме доста по темата, затова ги попитах: ”с какво ви впечатли историята на тенисистката Зоя Чавдарова?”. Всички единодушно ми отговориха, че за тях това е една силна жена която въпреки всичко и за миг не се е предала, че за силата на духа няма прегради. И така в разгара на дискусията самите ученици си дадоха отговор на значението на думата „герои” но без да се усетят, затова ги прекъснах и им изказах точната дефиниция на думата „герои”. Изслушаха ме и когато спрях веднага реагираха: ”ама госпожо нали и ние точно това говорехме”. Тогава ги попитах: ”а знаете ли какво е антигерои?”. Позамислиха се за миг но Жан така се беше разгорещил и веднага ми даде обяснение: „госпожо това са хора които лъжат, че са направили нещо и искат само да покажат колко са велики”.

Попитах ги дали познават обикновен човек направил нещо значимо за някого и в какъв се превръща той – тогава Янко ми каза: „за мен лекарите са обикновени хора които всеки ден лекуват някого, по този начин те за нас са герои”, обясни, че когато си беше счупил ръката преди месец, лекарите му помогнали да се оправи.

 

От коментарите в час

Така протече урока в разгорещена дискусия с учениците. По този начин те достигнаха до следните заключения: „Има ли желание – има и начин” и че „Между храброст и безразсъдство лежи тънка граница”,

Галерия

Обикновените герои
Обикновените герои
Цели на проекта

  • Дефинират понятие за героизъм и идентифицират черти на характера и постъпки на герои от историята и/или нашата съвременност
  • Дефинират и дадат примери за общо благо/обществена полза
  • Идентифицират черти на характера и постъпки на обикновени хора, които са от значение за общественото благо/ за живота на другите
Използвани материали

  • Два листа хартия голям формат (като за флипчарт) на група (или четири)
  • Голям лист хартия
  • Самозалепващи се листчета
  • Маркери за всяка от групите и за учителя
  • Ксерокопия за учениците на материала „За тениса и силата на духа” – историята на тенисистката Зоя Чавдарова
  • Групов процес на разработване на сториборд (Приложение 1)
Работа вкъщи

Домашна работа за обсъждане между родители и ученици: виж. „Обикновените” герои на нашето време  (Приложение 2).

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg