Синдром на Даун

Урокът беше проведен от ресурсния учител Петър Дойчев, който активно обгрижва и подпомага работата ми с дете с този проблем, което е със специфично поведение и потребности.

Учител работил по този проект: Паола Колева
Описание на проекта

Урокът започна с интересна презентация, изработена от ресурсния ни учител г-н Дойчев, който по увлекателен и забавен начин въведе децата в темата за проблема Синдром на Даун. Разказа на малките ни ученици от двата класа 1 Б и 1 Г защо и по какъв начин се е случило така, че се е получила грешка в подреждането и комбинирането на хромозомите в организма, за да се стиге до такова състояние.

Децата слушаха с интерес увлекателното обяснение и участваха активно с внимание и въпроси. Те сами споделиха впечатления от деца със синдром на Даун, както и за това, че познават нашето момче с подобен проблем от детската градина. По забавен начин г-н Дойчев им разказа, че това са ,,слънчевите деца“ на обществото, защото винаги са усмихнати. На слайда закачливо беше поставена картинка на слънчеви очила, която провокира всички да мислят за тези деца, които ни ,,заслепяват“ с добротата, позитивността и с усмивката си.  В класа децата приемат с внимание и разбиране Алекс и много му помагат. Опитват се да го подкрепят в усилията му в подготовката, както и да  го успокояват, когато е разстроен.

Всички получиха за оцветяване чорапчета, които да останат за спомен от часа. Самите деца днес бяха дошли с най-пъстрите си чорапки в знак на съпричастност.

От коментарите в час

,, Алекс трябва да получава обич и приятелство…. И всички такива деца- също!“- Денислав

,,Тези деца са много добри и усмихнати и искат да имат приятели като нас.“- Боби

Галерия

Синдром на Даун
Синдром на Даун
Синдром на Даун
Синдром на Даун
Синдром на Даун
Синдром на Даун
Синдром на Даун
Цели на проекта

  • Учениците ще развият умения да идентифицират качества и силни страни у хората необременени от фактите за наличие на диагнози;
  • Учениците ще придобият знания за Синдром на Даун, спецификите и възможностите, които отличават децата и възрастните с тази диагноза;
Използвани материали

  • Хартия
  • Цветни моливи
Библиография

  • Интернет
Работа вкъщи

Да оцветят чорапките с пъстри цветове.

Да разкажат на родителите това, което са научили.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg