След като научат определението на уважение към себе си и другите, учениците ще имат възможност да разгледат и проявят уважение към собствеността в общността. Учениците ще проведат наблюдения в училище и ще отбелязват какво са установили, за да може по-лесно да разберат как да развият положителни навици към собствеността. Продължителност: Две занятия по 40 минути
Урокът „Уважение към собствеността“ реализирах в два учебни часа.
Първият час учениците споделиха колко се гордеят от дарителските си инициативи в полза на общността – предадените пластмасови капачки към програмата „Капачки за бъдещето“, събраната и предадена хартия под мотото „Да спасим една малка гора от изсичане“. Споделиха и дарителските си инициативи и към училището – техният втори дом. Участваха активно в Коледния базар, за да се закупи и монтира домофонна мрежа, залесиха двора с дръвчета, с цел да стане по-уютно и спокойно при игра и отмора. През цялото време си личеше гордост и лъхаше увереност в използването на новите понятия заучени в тези часове на ДОБРОТА.
Учениците разсъждаваха отново върху правилата заложени в класната ни стая, върху правилата на улицата, в дома, на обществени места.
За домашна работа поставих задача да помислят какво бихме могли още да направим за нашето училище, какво им харесва и какво не им харесва в квартала или на улицата където живеят.
Вторият учебен час се разделихме на групи и разсъждавахме върху следните въпроси: „Проявявам ли уважение към училищната собственост и как?“, „Къде собствеността е занимарена или повредена?“ , „Къде виждам уважение към училищната собственост?“, „Защо е важно да уважавам училищната собственост?“.
След коментарите учениците ме изненадаха с организацията си. Всеки носеше ръкавици и излязохме да почистим двора на училището преди да дойде пролетта.
Предложиха в края на учебната година да обновим пейките и да боядисаме оградата на цветните площи. Те са разговаряли с родителите и са получили разрешение и подкрепа за осъществяването на тази дейност.
-Училището ни е на 125 години и е толкова хубаво и грее.
-Всички трябва да се грижим за домовете си, за парковете, за училището.
-Трябва да засаждаме дървета, за да пречистват въздуха и да има сянка през лятото.
-Трябва да уважаваме направеното, така уважаваме труда на хората.
-Ще бъде забавно да направим още за нашето училище.
-Аз обичам да се трудя и не смятам, че това е загуба на време.
За домашна работа поставете задача на децата да наблюдават места у дома или в квартала, към които има нужда хората да се отнасят с по-голямо уважение. Децата да направят описание на мястото и занемареното му състояние и да предложат решение за подобряването му. В допълнение, децата да опишат по какъв начин доброто и уважително отношение към собствеността ще повлияе на хората, които забелязват тези промени.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X