Учениците затвърждават понятието за общо благо/обществена полза, както и откриват чертите от характера на „обикновените” герои, които работят за промяна на живота на другите. Продължителност: два занятия по 40 минути. По преценка на учителя - 3 урока, като в третия урок учениците могат да разработят разказ в картинки (сториборд).
За провеждането на тази час, бяха поканени ученици от 5,6 и 7 клас. Часът бе ръководен от господина по история и цивилизации Георги Кънчев.
На учениците им бе зададена задача да си помислят за исторически личности, които те смятат за герои. Начертахме Т-образна диаграма на голям лист хартия. Написахме имената на героите от лявата страна на диаграмата. Учениците казваха постъпките или чертите на характера на съответния исторически герой в насрещната колона. Изгледахме видеото от Библиография (Новите герои на децата). Коментирахме кои от споменатите „герои” от децата са извършили нещо за другите, направили са героични постъпки или са дали нещо значимо на обществото и кои са „медийни герои” и просто известни личности. Учениците дадоха още примери за още хора, които са „медийни герои” или известни „герои” от новините. На лист хартия записахме имената на „известните герои от новините”. След това, учениците се аргументираха защо те са герои според тях – Ботев, Левски. Отново дискутирахме кои са „ежедневните герои”, според децата от клипа – лекари, учители, известни спортисти. Учениците допълниха и други представи за ежедневни геройски постъпки или други съвременни герои.
Написахме понятието „общо благо/ обществена полза/ обществено значимо” . Обсъдете значението на понятието. Проведохме направлявана дискусия по следните въпроси:
Таня 6 клас:
Трябва да проучим домовете за сираци в Пловдив
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X