Урокът има за цел учениците да планират и проведат кампания за набиране на книги в полза на децата, които нямат достъп до книги. Продължителност: Две занятия по 40 минути. Урокът включва и допълнително време за провеждане на кампанията за набиране на книги.
Темата „Прочети и дари“ с четвъртокласниците разработихме в два учебни часа.
На 30.04.2019 година учениците разсъждаваха върху въпроси свързани с грамотността, защо трябва да можем да четем, дали всяко дете може да чете, дали всяко дете има достъп до интересни и изпъстрени с картинки книжки, дали във всяко населено място има библиотеки …
Децата се опираха на знанията си свързани с Българското Възраждане. Опитаха се да пресъздадат времето, когато детето, което може да чете, сяда и чете на свое другарче или на някой възрастен.
Децата получиха покана от Столична библиотека да се включат в събиране и дарение на книги на деца в нужда. За целта, се направи план на проекта – Призив към учениците от 120 Основно училище да подкрепят инициативата, разговор с библиотекаря на училището да събираме книгите в библиотеката. Поставихме срок – до средата на месец май.
Предаването на книгите в навечерието на 24 май- Денят на славянската писменост, се осъществи и с участието на Вокалната група към 120 ОУ.
Радостта изписана по лицата на децата беше добра отплата за свършената работа.
Към всяка книга децата поставиха по един направен с много любов книгоразделител и послание – „Прочети и предай на друго дете! Обичай книгите – те са най-добрите ни приятели!“.
– Вкъщи имам толкова много книги и заедно с мама ще изберем най-интересната.
– Щастлив съм, че отново ще мога да помогна.
– Книгите миришат много хубаво. Дано и другите деца да усетят тази магия.
Учениците ще отделят време заедно със семейството си, за да изберат книги в добро състояние, които да дарят. Могат да обсъдят заедно със семейството си кои книги са добър избор за проекта и защо.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X