Урокът има за цел да дефинира упражняването на насилие, както и причините за това, да опише последствията за всички страни. Учениците да разберат как насилието е свързано с гражданските права и безопасността на общността и се запознават с ефективни начини за реакция при ситуации на насилие.
Урокът премина в два часа- на 16.10 и 23.10. Тъй като седмица преди това бе проведена анкета във всички класове относно училищния тормоз, пропуснахме елемента с анкетата. За първия урок използвах ресурси, предоставени от ЦПО, с които децата се бяха запознали предварително.
В часа разгледахме видовете насилие и те го разграничиха от проявите на грубост, поговорихме как да реагираме в случаи на насилие- като жертви или свидетели. После разгледахме друг материал, посветен на митовете и реалностите за тормоза в училище:
https://animusassociation.org/wp-content/uploads/2017/02/Mitove.pdf
а те под формата на игра изразяваха съгласие или несъгласие и подкрепяха думите си с примери.
По време на втория час разгледахме правата на човека във въпроси и отговори. Те бяха доста запознати с материята поради изучаването и в часовете по „Етика и право” в 10- ти клас. Акцентирах върху това, че някои форми на насилие са нарушаване на човешките права и се опитахме заедно да ги открием. Говорихме за това кой се грижи за правата на човека, за застъпничеството и филантропията.
Предварително запознаване с видовете насилие
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X