Темата „Какво е филантропия“ беше разработена в рамките на четири учебни часа, в които реализирахме следните дейности: изготвяне на "речник на филантропа" дискусия по текста „Подарък за двама“, откъс от „Пилешка супа за душата на тийнейджъра“ от Канфийлд, Хансен и Киргбергер проучване „Изберете и опишете една историческа личност или група от 1950 г. до наши дни, която е работила за общото благо“, изготвяне и представяне пред класа на есе по темата презентация на живота и делото на Андрю Карнеги и дискусия по въпросите на дарителството, благотворителността, филантропията
Темата „Какво е филантропия“ беше разработена в рамките на четири учебни часа, които се оказаха крайно недостатъчни за проявения от учениците интерес. Започнахме с изработването на „речник на филантропа“ – работа по групи и представяне чрез говорители на обсъдените в групата термини. На дъската изработихме „речника“ и първият учебен час не ни стигна за обсъждане и примери по изброените понятия.
В рамките на втория час по темата „Какво е филантропия“ на учениците беше предоставен за обсъждане текста „Подарък за двама“, откъс от „Пилешка супа за душата на тийнейджъра“ на Канфийлд, Хансен и Киргбергер. Всяко дете получи екземпляр от текста и време за самостоятелно проучване. След четенето поисках от децата спонтанни кратки първи коментари, след което ги разделих на групи, за да споделят впечатленията си и да направят изводи от текста. Говорителите на всяка от групите формулираха крайните изводи.
Учениците получиха задача за домашна работа: да напишат кратко есе по една от следните две теми: „Набележете и опишете една група с нестопанска цел и стоките и услугите, които тя предлага без стимул за печалба“ или „Изберете и опишете една историческа личност или група от 1950 г. до наши дни, която е работила за общото благо“. Всеки ученик получи лист с критериите за оценка на есето и записан срок за предаването му.
Третият час по темата беше посветен на „бащата на филантропията“ Андрю Карнеги. За да бъде информацията за живота и дейността му по интересна и завладяваща, тя бе представена като мултимедиийна презентация ( https://sou-tryavna.info/images/Karnegi.pdf ). Учениците силно се заинтересуваха от Андрю Карнеги. Никой бе беше чувал името му, само едно момче се сети за Карнеги хол. Приеха биографията с интерес, през цялото време правиха препратки към своя живот.Стана много хубава и стойностна дискусия.
В края на темата учениците представиха своите есета. От 18 ученика само 4 не предадоха свое изследване, като не дефинираха отказ, а просто подходиха нехайно и не се включиха в поставения срок. Интересно е, че всички 14 ученика, които правиха изследване избраха втората поставена тема. В есетата имаше много интересни и вълнуващи неща. Изборът на исторически личности и групи включваше майка Тереза, световноизвестния неврохирург Бенджамин Карсън, авиоконструктора Асен Йорданов, фондация „Четири лапи“ и др.
Учениците получиха домашна задача да напишат кратко есе по една от следните две теми: „Набележете и опишете една група с нестопанска цел и стоките и услугите, които тя предлага без стимул за печалба“ или „Изберете и опишете една историческа личност или група от 1950 г. до наши дни, която е работила за общото благо“. Всеки ученик получи лист с критериите за оценка на есето и записан срок за предаването му (две седмици).
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X