Описание на проекта
Учениците се подтикват да се замислят как личните им действия влияят върху групата. Те се насърчават да генерират и разработят идеи за правила в класната стая.
Продължителност: две занятия по 40 минути
Материали:
- хартия
- голям картон;
- маркери;
- В началото на занятието обсъдихме с класа защо са ни необходими правила, че ние сами ще измислим нашите правила за класната стая и няма да ги нарушаваме.
Говорихме,че правилата съществуват поради няколко причини:
- помагат ни да сме в безопасност;
- помагат ни да се разбираме и да работим заедно;
- помагат ни да се учим;
- помагат ни да се самоорганизираме;
- помагат ни да изразяваме непримиримост към нарушаване на правилата.
- Разделени на екипи учениците дискутираха и предложиха различни правила за нашия клас. Идеята беше всеки да помисли как можем заедно да направим класната ни стая приятно място за всички. Разговаряхме за това как трябва да се отнасяме един към друг и как можем да се разбираме, без да се обиждаме и нараняваме.
- Учениците представиха идеите си за правила в класната стая и всички правила, които не се повтарят с тези на предходната група бяха записвани на дъската.
- Опитвах се да насоча учениците доколкото е възможно да определят правилата с положителни изречения, в които се казва какво децата трябва, а не какво не бива да правят. Преформулирахме и обединявахме някои трърдения.
- След като записахме всички идеи, последва общо гласуване и избор на най-важните правила за нашия клас съставете окончателния списък на правилата.
- В следващото занятие избраните правила отново се обдъсиха и припомниха защо са ни важни и че са нашите собствени правила на 2 В клас. Учениците получиха по едно твърдение , което да илюстрират с подходяща рисунка. Рисувайки и/или наблюдавайки илюстрацията учениците започват да разбират по-добре значението на думите.
- Всички илютрации бяха закачени на специална дъска, която закачихме на видно място в класната стая.