Сутрин ,вечер - с много жар бори се със всеки нов пожар - този смел – пожарникар! „ Да бъдеш пожарникар е много опасна и рискована професия“- о.з. подп. инж. Димов
1 час
Урокът започнах на 20.11. с играта „ Кой съм аз“ за да си припомнят учениците кои професии познават. След това децата гледаха презентацията за професиите „Трудът на хората“. Поръчах на учениците да направят списък на професиите, които са необходими на общността. Решихме да работим заедно и записахме предложенията на флипчарта. Насърчих учениците да помислят за нуждите си и как те се посрещат от хората, които служат на общността. Акцентирах върху това, че трудът и професията на всеки заслужава уважение.
2 час
Урокът продължих на 21.11. с представяне на нашите гости: координаторът на програмата“ Научи се да даряваш“- Хермина Емирян, гост- доброволец инспектор Войчев от ПБЗНР, гост- доброволец, управител на фирма „ Елина97“- о. з. подп. инж. Владимир Димов и гл. редактор на „ Дарик“ радио Русе – Ахмед Алиев.
Инспектор Войчев от ПБЗНР се представи пред децата с пълно снаряжение и показа повечето принадлежности, които помагат за гасене на пожари: термокамера, екипировка и др.
О. з. подп. инж. Димов говори за своята отговорна професия и какви качества трябва да притежава всеки пожарникар.Отговори на въпросите на учениците защо си е избрал тази професия, какви опасности крие професията.
Пуснах на децата презентация за трудът на хората и техните професии в служба на хората. Акцентирах върху тези професии, които се свързват с храброст, смелост, съобразителност. Насочих вниманието на учениците към професията на пожарникаря- екипировка, пожарна кола, облекло. Разделих класа на 4 екипа и поставих задача да подредят частите на пъзел, свързан с темата. После коментирахме по картините от пъзелите.
Инж. Димов насочи учениците какви техники за безопасност трябва да спазват, как да потърсят помощ на тел. 112, какво задължително да подадат като информация след като се представят. В края на часа раздадох на децата листи за оцветяване, свързани с професията на пожарникаря. Времето не ни стигна и картините за оцветяване оставих третокласниците да довършат вкъщи.
Часът приключи със самооценка на учениците. Децата коментираха кое им е било лесно, кое ги е затруднило какво задължително трябва да спазват и запомнят.
3 час
Урокът продължих на 27.11. с представяне оцветените картини, свързани с професията на пожарникаря. Пуснах на учениците презентация „ Правила при пожар“ и обобщихме най- важните правила за наша безопасност. По предварително зададена задача, учениците представиха избраните от тях професии „Когато стана голям, ще стана…“ и представиха професиите на своите близки и как техните професии служат на общността. Поставих задача, слушайки своите съученици децата да определят професията дали е със стопанска или нестопанска цел.
В края на часа учениците изработиха модел на пожарна кола.
Часът приключи със самооценка на учениците. Децата коментираха кое им е било лесно, кое ги е затруднило какво задължително трябва да спазват и запомнят.
Поставих за следващия час децата да поговорят с родителите си за избраните от тях професии „Когато стана голям, ще стана…“, да проучат и професиите на своите близки и как техните професии служат на общността.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X