С учениците поговорихме за глада, недоимъка, за правилното разпределение на природните ресурси.
В началото на часа децата работиха с тълковен речник. Намериха значението на думата „сигурност” и казаха кога се чувстват сигурни.После работиха с антонима на думата и споделиха кога се чувстват несигурни и в опасност. На дъската трябваше да напишат от какво се нуждае всеки един жив организъм. Идеята бе учениците да достигнат до значението на храната и да се каже, че много хора по света страдат от несигурност за храната, което означава „риск или страх от липсата на постоянен достъп до храна, който да отговаря на потребностите и предпочитанията към вида храна на хората“. После изгледахме образователния филм „Гладът по света“ и дискутирахме видяното с учениците.
Използвайки знанията си по Човекът и природа и Човекът и общество, говорихме и за възобновяеми и невъзобновяеми източници. Участниците в конкурса „Малкият принц” прочетоха своите философски разработки на тема „Това е въпрос на дисциплина….Когато се приготвиш сутрин, трябва да се погрижиш и за планетата.”
Децата с желание се включиха в играта „Да или не”. Въпросите бяха свързани с разделното сметосъбиране и рециклирането. След това работихме по групи. Трябваше да изброят начините да се използва пестеливо дадения ресурс: вода, храна, въздух, електричество или гориво. След това говорителят на всяка група изброи записаното.
Часът завърши с изказване на лично мнение за избора им да променят заобикалящата ги среда в по-добра светлина, как с пестеливо използване и опазване на ресурсите те ще се грижат правилно за природата и света ни.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X