Започнах да задавам въпроси, с които направих въведение за часа. „Как вие показвате на някого, че държите на него?“, „Как избирате приятелите си?“, „Какво влагате в думата „уважение“?“, „Намирате ли връзка между уважение и самоуважение?“, „ Към кого биха проявили неуважение и защо?“.
Всеки един ученик бе попитан за становище по темата. Повечето ученици дадоха еднакви отговори. Те бяха свързани с уважение към госпожите и уважение към другите. Други споделиха за уважение към труда на другите и уважение към себе си. Трети – уважение към чувствата на другия. Този вид уважение е свързано със състрадание, милост и прошка, милосърдие, съчувствие, симпатия и сърдечност. Учениците биха проявили неуважение към съученици или по- големи хора, ако бъдат нагрубени или наранени както физически, така и психически. След това дадох думата на учениците. Подготовката им за часа беше много добра. Изненадите за мен и класа предстояха. Изготвена бе презентация.“Уважение и самоуважение“. Точно и ясно са дефинирани значенията на думите. Това, което ме впечатли е работата им в екипи. Една ученичка представи презентацията, но други две съученички са и помагали с идеи или изображения от интернет. Друга група бяха извадили цитати за уважително отношение – уикицитат. Тези ученици са търсили интересен и забавен начин, за да се представят пред класа.Това тяхно участие бе споменато пред всички. Часът продължи с изчитане на няколко есета. Ученичките, които са писали по темата бяха вложили талант, старание и лично отношение. Те бяха бурно аплодирани след изчитане на есетата.Този час премина в смях и забава. Имаше усмивки по лицата на учениците, въпреки сериозната тема за разговор.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X