Занятията преминават в избор на кауза, за която учениците са загрижени. Насърчава се писането като инструмент за постигане на промяна. В резултат на работата и посредством убедителни техники на писане те се обръщат с писмо до до редактор на вестник или местната власт, за да обърнат внимание на възникнал проблем.
Урокът премина в рамките на два часа. Учениците в 11 клас вече са достатъчно големи и познават техниките за писане на есе- теза, аргументация, изразни средства. По- трудната част беше да изберем темата, с която да упражним знанията и уменията си. Тъй като в последно време те бяха емоционално свързани с проблема за съществуването на Дом за стари хора в с. Гърчиново, решихме да напишем писмо до редакцията на в. „ Трета възраст“ и да се опитаме да защитим правото на съществуване на този дом. Какво направихме?
Чрез дискусия, в която очертахме проблема със закриването на Дома, се опитахме да приведем факти и аргументи, част от нашето „ Дърво на идеите“, съпътстващо писането на есе. След като ги степенувахме по важност, класът се раздели на 4 групи, които от своя страна пристъпиха към писането на чернова. В рамките на втория час групите представиха своите чернови и изказаха мнение относно написването на цялостния текст.Черновите бяха предадени на Ралица със задача да се опита вкъщи да „сглоби“ писмото и да го представи на следващото занятие.
Работата по тази тема подпомогна и наученото в часовете по български език за текстовете в медийната сфера и усвоените стратегии при писането на есе.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X