Опазване на околната среда, животински видове

„Този свят – нашият, консуматорски свят – е немислим без рециклиране. Замислете се колко гори и петрол ще ни трябва, ако живеем по този начин и не рециклираме“-  Емо Чолаков  

Учител работил по този проект: Стефка Пенева
Описание на проекта

Урокът започнах на 19.03  със съдействието на медицинското лице в СУЕЕ „Св. Константин-Кирил Философ” и лектор  г–жа Илиана Иванова от РЗИ Русе. Децата отговориха на въпроси свързани с природата. Обясниха как разбират думите „опазване на природата“. Учениците наблюдаваха две различни природни картини. Коментираха разлики и къде е по-хубаво, чисто и приятно за живеене. Нашата гостенка акцентира върху това, че от малки трябва да се учим да постъпваме отговорно с грижа за другите и че грижейки се за природата, ние се грижим за нашето бъдеще и бъдещето на поколенията след нас. Госпожа Иванова попита учениците дали знаят как да опазваме природата, какво можем и какво трябва да правим, за да запазим природата чиста и планетата Земя красива. Децата дискутираха по темата за въздуха и как автомобилите замърсяват въздуха, за заводите и как те може да замърсяват въздуха и водата. Учениците коментираха какво знаят за за разделното събиране на отпадъците и защо трябва да се  ограничи  употребата на пластмасови торбички. После третокласниците се запознаха с три филмчета за разделното събиране на отпадъците:

Хартия-https://www.youtube.com/watch?v=FXEWUWx13bM

Пластмаса -https://www.youtube.com/watch?v=SyWTv1v4c-A

Стъкло-https://www.ecopack.bg/bg/emil-cholakov-po-sledite-na-otpadatsite-ot-staklo/476/view/

След всяко едно филмче третокласниците обсъждаха какво ги е впечатлило и какво ново са научили за разделното събиране на отпадъците. Коментираха как може да се поддържа градът чист, какво може да се промени на втората  картина с мръсната природа. Учениците обсъдиха кой е виновникът, за да е мръсно и неприятно мястото за живеене. Нашата гостенка засегна факта, че всяка неразумна постъпка, може да доведе до сериозни последици, до глобални кризи и екологични проблеми. Вниманието на децата бе насочено към това как да помагаме, какво може да правим. Госпожа Иванова запозна учениците  с лесните  начини да помогнете за опазването на околната среда, на въздуха, водата, почвата и  цялата природа. Нашата гостенка говори за зелента енергия, за ветрогенераторите, за използване на слънчевата енергия, за хибридните автомобили, за заводите и пожарите, които много замърсяват, за какво представлява смокът (индустриалната мъгла), за замърсяванията на въздуха и дихателните заболявания.  С помощта на г-жа Иванова децата достигнаха до важни изводи и заключения за опазване на околната среда.

 

Галерия

Опазване на околната среда, животински видове
Опазване на околната среда, животински видове
Опазване на околната среда, животински видове
Опазване на околната среда, животински видове
Опазване на околната среда, животински видове
Цели на проекта

  • Целта на урока е учениците да формират представи за опазване на околната среда, водите и животинските видове
Библиография

  • Хартия-https://www.youtube.com/watch?v=FXEWUWx13bM
  • Пластмаса -https://www.youtube.com/watch?v=SyWTv1v4c-A
  • Стъкло-https://www.ecopack.bg/bg/emil-cholakov-po-sledite-na-otpadatsite-ot-staklo/476/view/

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg