Да се насърчат учениците да разберат, че да бъдем в група изисква да работим заедно, да се разбираме, да разрешаваме конфликти и заедно да се забавляваме. Продължителност: Едно занятие по 40 минути
В началото на часа казах на учениците, че този час ще рисуваме, но по различен начин.
Взех пет цвята листчета във формата на цветенце и всяко дете си избра цвят. Така се образуваха групи от по 4-5 деца (група на жълтите, на зелените …). Обясних им, че когато свирна със свирката този който рисува спира и предава картината на следващия. Те решиха да си напишат върху цветенцата номера-поредността в която ще рисуват. Казах им, че трябва да се подкрепят, че трябва да дадат възможност на всеки да нарисува нещо.
Рисуването се превърна в състезание. Тези които не рисуваха в момента поглеждаха, какво правят другите групи, докъде са стигнали, какво рисуват.
Вътре в групата се съветваха, подкрепяха и си помагаха. Когато останаха 2 минути всички се включиха да оцветяват и довършват. Накрая на часа излязохме на двора, в шарения кът и там всяка група си представи картината, сподели как са стигнали до идеята, кой какво е рисувал, как се е чувствал. Децата стигнаха до извода, че когато работим заедно, се получават по-хубави неща.
Момчето което рисува най- хубаво сподели, че сега рисунката е по-хубава, защото едно от другите деца е нарисувало нещо, за което той не се е сетил.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X