Учениците научават или си припомнят понятията „договор“ и „обществен договор“ и обсъждат важната роля, които изпълняват правилата в насърчаването на общото благо. Учениците правят сравнения между обществен договор и участието в игри (очаквания, правила, доверие и взаимоотношения). Продължителност: 3 занятия по 40 минути.
“ Първо трябва да научите правилата на играта. И след това трябва да играете по-добре от другите“ Алберт Айнщайн
Обсъждайки мисълта на Алберт Айнщайн се появиха и първите въпроси „Какво са правилата?“, „Кой определя правилата?“, „Могат ли да се променят?“ и „Какво се случва, ако те не се спазват?“. След проведената дискусия, учениците стигнаха до извода, че е по- добре да познаваме правилата и да учим, да играем и живеем спазвайки ги. В края на занятието им поставих задача да помислят над значението на израза „играта на живота“.
Второто ни занятие започна с мисълта от един анимационен филм „Животът не ни дава цел. Ние даваме цел в живота“. Коментирахме понятията „обща цел“ и „общо благо“ и заедно стигнахме до извода, че правилата на живота ни правят по-отговорни и организирани, по-честни и почтени, справедливи и загрижени. Запознах учениците с програмата“ Научи се да даряваш“ и обсъдихме темите – къде и как можем да помагаме, в какви инициативи да се включим.
По време на третото занятие гост ни беше юрист – родител на един от учениците. След много увлекателен разказ за професията на юриста, обсъдихме думата „договор“ и договорени правила, които трябва да спазваме и зачитаме. Той им разказа за нестопанските и неправителствените организации. Наблюдавах интересът им и съм сигурна, че тези ученици са готови да бъдат доброволци!
„Стига сме говорили, кога ще правим истински неща“
„Стопански и нестопански организации – звучи като час по икономика“
„Всички имаме различни цели в живота, но сега имаме една“
Помолете учениците преди началото на урока да попитат у дома какви договори са сключвали възрастните от семейството им и какви са били някои от очакванията, свързани с договорите. Нека учениците обсъдят със семействата си някои от „правилата“, писаните и неписаните, които са част от „обществения договор“ на семейството. Да се обсъди по какъв начин и защо тези „правила“ са приети. Да се обсъди дали тези „правила“ могат да се променят с времето. Защо и защо не? Помолете учениците да дойдат с това знание за часа.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X