Учениците ще дадат определение на думи, свързани с филантропията и ще посочат конкретни проявления на етиката и актове на филантропия, в семейните взаимоотношения и приятелските връзки. Учениците ще направят връзка между понятията „справедливост“, "етика", "доброволчество " и „филантропия“ в писмена форма като реакция на цитат или на лично преживяване.
Този урок проведох в два учебни часа. Първият час дадох определения на основните понятия – етика, филантропия, доброволчество, справедливост, след като задавах насочващи въпроси и учениците с моя помощ стигнаха почти сами до същинските определения. Разговаряхме за това какви са разликите между доброволчество и филантропия, какво е да си доброволец. В края на часа зададох домашни задачи да помислят те и техните семейства в какви доброволчески акции и мероприятия са участвали, кога, защо, как това е променила техния живот или нагласа към проблемите на обществото и едновременно с това да мислят и за това, в какво са най-добри и да организираме каузи.
В следващият час поканих наш ученик от 12 клас, който познава понятията, доброволец в много инициативи, представител на младите от Силистра в ДАЗД, учредител на Младежка банка Силистра, доброволец на БМЧК Силистра, председател на ученическия парламент на Гимназията.
Той представи себе си, своето разбиране и определение на понятията (бях ги написала отново на лист за флибчарт), разказа опита си и предложи заедно да обсъдят предложения за добри дела от учениците на 8 а клас – едни поискаха да станем тиморовци и да помагаме в с. Смилец, където с Петър имаме 3 изпълнени проекта, друг ученик сподели за свои добри дела и реализирани дарения след проведени предишни уроци по програмата. Направени бяха още предложения, които Петър им помогна да преоритизират и с тях да запознаят целия ученически парламент и ръководството на училището.
След урока за Даун – дарих дрехи на дете с увреждане
Доброволно помагах на съседката – тя е болно и самотна да си прибере дървата
Предлагам да създадем екип и да продължим добрите дела на Младежка банка в с. Смилец (да помагаме на самотните хора при: чистене на сняг, цепене на дърва, пазаруване, готвене)
Предлагам да стартираме „оцветяването“ на двора на училището – да садим цветя, растения
В края на предишния урок, задайте на децата задача за подготовка у дома. Помолете ги да опишат случка, свързана с благотворителност, която са преживели заедно с родителите или приятелите си. Насърчете детето да обсъди със своя родител опита на семейството свързан с благотворителността. Помолете учениците да запишат и донесат и споделят с класа написаното. Обяснете на учениците, че всяко добро дело може да бъде взето предвид и да се включи сред примерите.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X