Деца помагат на деца – да четем заедно!

Клас: 4

Чрез планиране и прилагане на Програма за четене с приятели учениците ще осъзнаят важността да се включват активно в подпомагане на другите в нашата училищна общност. Продължителност: Три занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Стефка Пенева
Описание на проекта

 

Урокът започнах на 24.10 с въпрос дали сме готови да помагаме на другите. Обсъдихме подготовката си  за четене и представяне пред второкласниците и малките деца от Регионална библиотека“ Любен Каравелов“. Говорихме за будителите,  дарителите, доброволците и как ние да помагаме да сме полезни за другите. Обсъдихме подготовката и довършителните   дейности, с които да участваме и да зарадваме децата от втори  „ А“ клас  в училище и малките слушатели от Регионална библиотека“ Любен Каравелов. Довършихме  кратката презентация, изработени книжки и  албуми  за народните будители.

Вторият час  проведохме на 31.10 като гостуване  на втори „ А“ клас от училище.Зарадвахме второкласниците  с интересна информация за народните будители. Четвъртокласниците представиха презентация за будителите и наблегнаха на тези, които всеки трябва да знае и познава. Цитираха стихове, изразиха своите мисли за будителите и показаха изработените книжки и албуми за будителите.

Малките ученици   изразително представиха  стихове за будителите.

В края на часа подарихме на второкласниците направените тематични книгоразделители. Нашите малки приятели ни изненадаха с изработено магнитче подарък. След този час учениците споделиха, че се чувстват радостни от споделения труд, емоции и преживявания. Добавиха, че се чувстват като „големите“, значими, удовлетворени от това, което правят.

Третият час проведохме  на 1 ноември. По повод Денят на народните будители поднесохме цветя на паметника на Захари Стоянов и посетихме Регионалната библиотека „ Любен Каравелов“.

Гостувахме в детския отдел на библиотеката. Представихме на децата от първи клас на частна занималня  будителите и любимите си приказки. Съвместно с ученици от 4“ Д“ клас  говорихме за празника и споделиха мисли и вълнения за будителите.  Четвъртокласниците прочетоха своите любими приказки, стихове и разкази. Малките читатели ни изпяха песен и рецитираха стихове. Заедно с каките и батковците малките първокласници  рецитираха „ Родна стряха“ и „ Аз съм българче“.

За финал изненадахме малките ни приятели с направените цветни, ламинирани книгоразделители. С любезното съдействие на домакините ни от детски отдел на библиотека, всеки ученик  написа своето име на глаголица със специални бои, които при подходящо осветление светеха. Децата бяха впечатлени от резултата и си тръгнаха много доволни, че са писали на глаголица, че така по по-различен начин – с помощ   за другите са отбелязали празника.

 

От коментарите в час

„ Споделеното  добро се помни по-дълго“

„Ние заедно можем повече“

„ Можеш да дариш не само средства и предмети. Можем да сме полезни на другите с труд, грижа и  внимание“

„Можем да сме  като големите-значими, удовлетворени от това, което правим“

„И ние можем като будителите“

Галерия

Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Цели на проекта

  • разширяване и стимулиране на читателските интереси на учениците;
  • обoгатяване речника на учениците, чрез изграждане на табло от думи;
  • развиване умения сред учениците за дарителство;
  • формиране на знания и умения за обработване и анализиране на данни от анкети;
  • развиване на умения за пълноценно общуване с по-малки на възраст деца.
Използвани материали

  • Картончета за съобщения(изработени като отворена книга или сърчица)
  • Маркери
  • Голямо табло (изработено като отворена книга)
  • Груба кафява хартия за макети
  • Картончета за флаш карти за учене
  • Книга „Франклин учи Хариет“
  • Приложение 1: Писмо до родителите
  • Приложение 2: Насоки за провеждане на програма за четене с приятел
  • Приложение 3: Книга на моя приятел
  • Приложение 4: Моят приятел за четене

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg