Учениците изграждат взаимоотношения с група хора извън класната стая (друг клас ), като провеждат дискусия на тема „Да вярваш в себе си“. Продължителност: Три занятия по 40 минути
Работата по този проект продължи в три последователни часа. В началото предложих на първокласниците китайската народна приказка „Спуканата делва“, като я гледаха на филм. След като уточнихме непознатите думи, провокирах децата да разсъждаваме дали наистина е безполезна спуканата делва. Пренесохме героите и техните преживявания при нас, хората. Децата се ориентираха много точно в това какви хора са тези, които приличат на спуканата делва.
Достигнахме до извода – всеки човек е неповторим и има своята уникална пукнатина. Това е повод да уважаваме всеки и да го приемаме такъв, какъвто е. Отново се върнахме към правилата на класа и припомнихме, че има какво още да се желае при спазването им.
Следващият час припомнихме приказката, разсъждавахме от позицията и на двете делви и постъпката на стопанката. Последва работа върху постера – всяко дете получи свое цветенце, което оцвети по свой, уникален начин, за да докаже, че има своята уникална пукнатина, като делвата от приказката. Първокласниците с голямо желание работиха и нямаха търпение да залепят своето уникално цвете върху постера.
„Всеки от нас има своята уникална пукнатина“., Теа
„Спуканата делва е прекрасна – защо се притеснява?“, Ади
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X