Темата се реализира в 3 учебни часа по 40 мин, в три последователни седмици. Тя надгражда ученото за правилата на общуване и добрите отношения между хората.
Децата слушат приказката ,,Спуканата делва“ и разсъждават по темата за различията между хората, добродетелите и недостатъците и за това как можем да открием и превърнем един недостатък в предимство. Всеки се опитва да си спомни подобна история, която му се е случила и разказва как е постъпил в конкретната ситуация.
През втория часа по темата децата рисуват на лист с рамка от есенни листа това, което си представят, когато чуят думата ,,радост“. Всички правят различна рисунка. Насочваме разсъжденията към това, че нашите емоции са толкова различни, колкото различни сме ние самите, както и техните рисунки. Независимо от това колко сме различини, ние можем да кажем добри думи и да премем с радост другия човек.
Последният час припомняме правилата на вежливо и куртурно общуване и това, че различията ни всъщност правят градината на света наистина пъстра и интересна.
На постер първокласниците залепват цвете, което всеки оцветява и прави по различен начин, и залепва около спуканата делва. Обединяваме се около идеята, че различията не означават лоша черта на характера, че те ни правят уникални, единствени и интересни в най- добрия смисъл на думата.
,,Ние сме различинки като цветята“- Елена
,, Не можем да променяме хората, ако те не искат…И не трябва!“- Дани
,, Спуканата делва е свършила добра работа.“- Камен
Да споделят и разкажат приказката и поуката от нея.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X