Учениците идентифицират рискове за здравето, разглеждайки документи и ще разгледат обичайния си хранителен режим в рамките на 24 часа. Те ще анализират хранителното съдържание и ще обсъдят защо хранителните режими се различават според културата, региона и икономиката. Продължителност: едно занятие от 40-минути
Известно време наблюдавам учениците с какво закусват и бях слабо казано разочарована. Имах идея да разговарям по тази тема, но предпочетох да се доверя на специалист. Поканих медицинското лице на училището Живка Хуанг. Споделих си наблюдението и я помолих да гледаме филм по темата. На всички ни е известно, че храната в България е вредна, отровна, но все пак има начин да живеем здравословно. Г-жа Хуанг подробно обясни и рисува на дъската вредата от палмово масло,маргарин,бяла захар, хормони съдържащи се в месото и други вредни съставки за детския организъм. Ползата от витамините, съдържащи се в плодове и зеленчуци. Учениците гледаха и слушаха с недоверие, но клиповете подготвени за тях ги отвратиха.Нагледно видяха проблемите, които се появяват с поемането на спагети от лавката, шоколадови изделия от магазина и така любимите форнети и бързи пици. Фелдшерката се беше подготвила и за вредата от диетите и подигравките с наднорменото тегло, но не забрави и за преяждането.Ужасни реални случаи и последствия в повечето случаи със смърт.Децата се запознаха с нови болести,като анорексия и булимия.Сами решиха да консумират повече плодове и зеленчуции и да ограничят любимите си бързи храни.Медецинското лице завърши урока със зависимостта към телефони, наркотици,алкохол , цигари и социални мрежи също, така вредни за здравословния начин на живот. Поставих им задача за една седмица да си записват, какво изяждат в училище и вкъщи.Изявиха желание отново да имаме такъв урок.Надявам се, че поне част от децата ще променят нещо от навиците и ще се вслушат в съветите ни. Важен фактор за изграждане на навици имат и родителите!
Ниляй е болна от диабет и разказа за своя здравословен режим. Предложи на останалите да си носят всеки ден плод и да го изяждат.
Катрин реагира, че родителите и отглеждат плодове и зеленчуци, но те с брат си се мръщят. Обеща да си похапва от тях.
Помолете учениците да отговорят в дневниците на следните въпроси:
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X