Децата работят заедно, за да направят пачуърк от хартия, който да покаже силните страни на групата, за да се направят някакви подобрения в квартала. Учениците разсъждават и дават предложения за техните лични възможности, както и за нуждите на общността и изготвят план на проект в полза на хората в квартала. Продължителност: Едно занятие по 40 минути
Урок № 1
Обяснете, че сътрудничеството понякога може да бъде трудно, но е необходимо за да се направи нещо. Познаването на хората, с които работим, помага работата да върви по-гладко. Разсъждавайте и дайте идеи за задачи, които се изпълняват по-лесно в сътрудничество. Обсъдете по какъв начин познаването на останалите в групата улеснява сътрудничеството.
Кажете на децата, че те ще се опознаят по-добре, ако взаимно си задават въпроси и разговарят помежду си. Като група, направете предложения за 5 – 7 общи въпроси, които да си зададат един на друг. Запишете въпросите на хартия за флипчарт или на дъската.
Улеснявайте разсъжденията с някои насочващи въпроси: Какво бихте искали да знаете за другите в тази група? (любима храна, любим цвят, предпочитания за музика, хоби) Какви неща бихте искали да знаете, за да работите в група? (Силни страни, слабости, предпочитания и т.н.)
Уверете се, че въпросите подчертават някои от културните различия в групата и позволяват на децата да определят техните предимства и уникални способности, както и предимствата и способностите на другите.
След като децата са направили списък от въпроси, разделете ги по двойки, като във всяка двойка сложите деца, които не се познават добре.
Помолете всяко дете да зададе въпросите на партньора си. Кажете им, че те трябва да напишат или скицират нещо, което да им помогне да запомнят отговорите, така че да могат да представят другия на по-голямата група.
Помолете всяко дете да представи своя партньор на останалата част от групата с информация за това, което току-що е научило.
След представянията, направете обобщаващо обсъждане с целия клас. Попитайте:
Пачуърк от хартия (идеята е да се постави акцент за свързването на различните отделни части в един общ продукт; метафорично представяне на взаимодействието между различните хора, които заедно работят по един проект): Децата рисуват и украсяват квадратните парчета картон – едно за себе си и едно за детето, на което е задавало въпроси и са разговаряли.
Децата трябва да украсят цветните квадрати. Картината във всеки квадрат трябва да изобрази дете, което със своите сили прави подобрения в квартала.
Съединете квадратите с игла и конец или с перфоратора и преждата, или пък залепете квадратите с лепило върху таблото за плакати или картонената подложка.
Обсъдете с децата къде в квартала бихте могли да дарите пачуърка, например в дом за грижи за възрастни хора. Децата може също да желаят да напишат общо писмо, в което да обяснят какво са научили за сътрудничеството и съвместната работа, и как пачуъркът е пример за тези уроци.
Дискусия след завършването на проекта:
Върнете се отново към дефиницията за филантропия/дарителство.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X