Целта на този урок е учениците да разберат какво представлява филантропията.
Задайте следните въпроси на учениците: Колко от вас знаят какво е филантропията? Колко от вас гледат на себе си като на филантропи? Проведете кратка дискусия, изведете и формулирайте определение на филантропията, като обсъдите разбирането на учениците за значението й и въведете идеята за това да даряваме за общото благо. Работната дефиниция на филантропията е: „лица и организации, които даряват от своето време, умения и/или средства за общото благо“.
Обяснете на учениците, че съществуват няколко термина, които се използват като взаимно заменяеми, когато става дума за благотворителни/дарителски организации: „нестопански“, „граждански“ или „неправителствени“ организации. Оставете време, за да обсъдите значението и важността на използваните термини.
Дайте два-три примера за благотворителни/дарителски организации (напр. Червеният кръст, Българска хранителна банка, UNICEF и др.), а след това направете една мозъчна атака с децата и се опитайте заедно да генерирате списък с организации с нестопанска цел. От изготвения списък отбележете заедно кои от организациите развиват дейност в местната общност.
Обсъдете с учениците какви са целите на тези организации, с какво се занимават. Учениците вероятно ще познават много благотворителни/дарителски организации, но няма да знаят с какво реално се занимават в детайли и какви са целите им.
Обсъдете с децата защо хората участват в благотворителни дейности. Какво ги мотивира.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X