Учениците се изследват полето на филантропия в България чрез събиране на информация за работата на различни нестопански и благотворителни организации. Учениците развиват умения за проучване и анализиране на събрана информация. Запознават се с термина „мисия“ на една организация. Продължителност: Едно занятие от 40 минути
Насочващи дейности:
Въведете учениците в темата, като припомните основни дефиниции, свързани с филантропията/дарителството. Направете паралел между организация със стопанска и нестопанска цел.
Дайте примери за нестопански организации, добре познати на учениците – това могат да са организации във вашето населено място с активна работа и доверие в общността или организации, които работят с национален обхват и широка публичност.
Разделете учениците на групи по трима или четирима. Раздайте на учениците списък с имена на организации (предварително подбрани от вас; подходящо е във всеки списък да присъстват организации, работещи в различни сфери). Всяка група трябва да подбере по три благотворителни организации, които да проучи.
Обсъдете с учениците термина „мисия“. Проведето дискусия с извличане на идеи/предположения от учениците на въпроса „Какво е мисия на организация? Фирмите имат ли мисия или тя е валидна само за нестопанските организации?“ (Понятието мисия изразява главната цел на дадена организация, като дава представа какво представлява самата организация, в името на какво съществува и какво е нейното специфично, уникално място сред другите организации. По същество с декларирането на мисията се отговаря на въпросите: „Кои сме?“, „Какво искаме да правим в бизнеса?“, „Каква е нашата роля в обществото?“. В съдържанието на понятието мисия трябва да се включват принципите, кредото (убеждения, вярвания) и ценностите на организацията. Благодарение на мисията се формулират целите и стратегиите на различните организационни нива)
Екипите ученици могат да ползват интернет за търсене на информация за избрните от тях организации. Алтернативен подход е събиране на информация от печатни материали за различни организации. Предварително можете да принтирате или да осигурите информационни листовки, брошури.
Задайте на учениците какъв тип инфромация да търсят. Нека си водят бележки и да осбъждат помежду си. Като краен продукт от задачата учениците трябва да изготвят информационен плакат за всяка една от организациите, който представя следните елементи:
Насърчете учениците да приложат креативност. След като приключат с подготовката на плакатите могат да ги поставят на видно място/по стените в класната стая и да ги представят на останалите.
Завършете урока с припомняне, че полето на филантропията е всеобхватно в отговор на нуждите и подкрепата за развитие в различните социално-икономически и екологични сфери на обществения живот.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X