Намерете урок

Помогни на някого около теб
Категория: COVID-19, Дарителство, Дистанционно обучение, Доброволчество, Личностно развитие, Филантропия Клас: 3, 4, 5, 7, 8, 10, 11, 12

Проект в полза на общността с подготовка у дома. Подходящ за провеждане по време на дистанционно обучение. Урокът включва практически дейности, чрез които учениците могат да помогнат на възрастен съсед или роднина. Те идентифицират свои умения, с които да са полезни на хора в нужда. Развиват умения за планиране на собственото...

Маска направи и я дари
Категория: COVID-19, Дарителство, Дистанционно обучение, Доброволчество, Здраве, Общност, Филантропия Клас: 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Проект в полза на общността с подготовка у дома. Подходящ за провеждане по време на дистанционно обучение. Урокът включва практическа работа по изработване на предпазни маски в домашни условия и с налични у дома материали. Учениците развиват креативността си и се насърчават да помислят за безопасността на околните. Идентифицират местни НПО,...

Пандемията засилва различията
Категория: Дарителство, Доброволчество, НПО, бизнес, държава Клас: 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Проект в полза на общността с подготовка у дома. Подходящ за провеждане по време на дистанционно обучение. Урокът разглежда начините, по които пандемията и изолацията засягат и променят живота на хората. Учениците правят собствено проучване за промяната в живота и новите трудности и предлагат начини самите те да помогнат да за преодоляване...

Синдром на Даун и толерантност в обществото
Категория: Доброволчество, Здраве, Личностно развитие, Общност Клас: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Този урок е разработен съвместно с Фондация „Живот със Синдром на Даун“ от Варна и цели да помогне учениците да осъзнаят, че това да си различен, не те прави по-малко достоен и с по-малко права в обществото. Занятието ще запознае учениците със Синдром на Даун и ще покаже различието през възможностите...

Филантропия – какво, къде, защо?
Категория: Филантропия Клас: 7

Учениците се изследват полето на филантропия в България чрез събиране на информация за работата на различни нестопански и благотворителни организации. Учениците развиват умения за проучване и анализиране на събрана информация. Запознават се с термина „мисия“ на една организация. Продължителност:  Едно занятие от 40 минути ...

Уважение и самоуважение
Категория: Личностно развитие Клас: 7

Учениците обсъждат и дават примери, илюстриращи смисъла на самоуважение и уважение към другите (какво представлява, как се изразява, към кого е насочено и пр.). Разглеждат връзката между неуважение, от една страна, и предразсъдък/предубеждение, стереотип, дискриминация и расизъм, от друга. Продължителност:  Едно или две занятия по 40 минути ...

Тормоз, насилие и основни демократични ценности
Категория: Личностно развитие Клас: 7

Учениците ще обсъдят, че тормозът нарушава основните демократични ценности на човека. Учениците ще предприемат действия по въпроса за тормоза, като проучвания на различни групи и споделяне на резултатите и възможните им решения с другите.  Продължителност:  Две или три занятия по 40 минути ...

Предразсъдъци, стереотипи, дискриминация
Категория: Личностно развитие Клас: 7, 8, 10

Учениците се запознават със значението на понятията „предубеждение/предразсъдък“ „стереотип“ и „дискриминация“. Те разглеждат и обсъждат как се появяват и развиват предразсъдъците и стереотипите, какви видове биват, и какъв е техният потенциал да прераснат в дискриминация. Продължителност:  Три занятия по 40 минути ...

Празник на добротворците
Категория: Филантропия Клас: 7, 8

Учениците оценяват по изготвени критерии ефекта от конкретни филантропски дейности на местно и/или локално равнище. Подготвят и реализират събитие „Празник на добротворците” под формата на конкурс и церемония, на която ще бъдат отпразнувани добрите дела на местни, локални и/или национални филантропи („защитници на общото благо”). Учениците се ангажират с филантропска дейност...

План за действие за енергията
Категория: Природни ресурси Клас: 7

Учениците проучват и представят информация за предимствата и недостатъците на възобновяемите енергийни източници. Групите ученици изготвят план за застъпничество за стопанисването на енергия в общността. Продължителност:  Две занятия по 40 минути ...

© Всички права запазени 2021 @ Learningtogive.bg