Учениците ще направят разлика между организация със стопанска цел и организация с нестопанска цел. Те ще идентифицират и ще се разделят с някои от митовете, свързани с работа в нестопанския сектор. Като използват интернет, учениците ще проучат възможностите за кариерно развитие в организации с нестопанска цел, както и уменията необходими за реализация в тази сфера.
Нека учениците дадат примери на 15 – 20 организации/фирми в общността и/или в света. Междувременно, записвайте тези организации/фирми на дъската. Попитайте учениците какво знаят за разликата между организации/фирми със стопанска цел и организации с нестопанска цел. Споделете с тях определението за организация със стопанска цел и организация с нестопанска цел.
Използвайте списъка с организации, предложени от учениците, както и определенията по-горе и възложете на учениците да преценят дали става дума за организации със стопанска цел или с нестопанска цел и оградете с кръгче организациите с нестопанска цел. Ако в списъка няма организации с нестопанска цел, приканете учениците да го допълнят с още примери.
Използвайки конкретните отговори извлечете предимствата на работата н нестопанския сектор, като мобилизирате знанията на учениците и дадете разяснения.
Въведете понятията правителствена/неправителствена организация и поканете учениците да дадат примери. Обяснете съкращенията НПО/NGO (non-governmental organization) (Пример: и училището, и читалището се занимават с образователна работа, но училището е държавна или общинска организация, т.е. „правителствена“, а читалището – неправителствена.
Нека учениците да направят теста „Какво знаете за възможностите за кариера в организациите с нестопанска цел – вярно и невярно” (Приложение №1).
Раздайте Приложение №2 – „Кариера с кауза?” и възложете на учениците да прочетат статията и запишете общия брой на верните отговори на базата на това, което са научили след прочита на статията.
Нека учениците да отидат на https://www.ngobg.info/bg/careers.html и да си запишат обявите за работа. Възложете на учениците да си изберат работа или стаж от обявените в списъка, като търсят тези, които най-добре отговарят на интересите и способностите им.
Инструкции: Нека учениците споделят придобитите си знания с класа като устно допълнят следното твърдение: „С изненада научих, че……”. Възложете на учениците да направят отново теста от Приложение 1 и запишете общия брой на верните отговори на базата на това, което са научили след прочита на статията.
Обяснете на учениците, че има хора, които мислят, че работещите за организации с нестопанска цел не получават заплащане. Обяснете, че тези организации често ползват услугите на доброволци, но повечето от служителите им работят на заплата. Някои организации, както с нестопанска, така и със стопанска цел, предлагат и стажове (възможност за хората да натрупат опит на дадена длъжност или в дадена организация), които може да са както със заплащане, така и без заплащане. Учениците ще направят проучване за работа в нестопанския сектор.
Раздайте Приложение №3 и поканете учениците да попълнят „И така, за какво става дума и какво се изисква?” според работата или стажа, които са си избрали.
Поканете поне пет ученика да представят описаното и коментирайте.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X