Учениците ще разберат, че нестопанските организации се конкурират с други организации с нестопанска цел за финансиране и за други ресурси в опит да реализират своите дейности и мисия. Продължителност: Едно занятие от 40 минути
Направете въведение в урока, като зададете ситуация, в която учениците като клас са си поставили за цел да наберат средства, за да ги дарят на семейство или дете в нужда. Пояснете, че има и много други начини, по които те биха могли да дарят средствата – например: организациите с нестопанска цел са една такава възможност и те се конкурират за подпомагане от общността. Трудно е да се съсредоточим и изберем само върху една.
Държавата или света, например – организации за подпомагане на пострадали при земетресение, организации за опазване на дивата природа, които спасяват застрашени животни, приюти за бездомни, които осигуряват храна и подслон и т.н. Докато учениците четат статии, помолете ги да записват нуждата и проблема, защо са необходими дарения, и колко пари трябва да бъдат дарени, ако сумата е спомената, за да се помогне реално. Допълнителен вариант – да прочетат новините в следните линкове, засягащи следните организации:
Коментирайте как сдружението помага и каква е мисията му, от какво имат нужда децата и как евентуално ще помогне вашето дарение.
Коментирайте по-горните въпроси – за какво е центърът и как вие може да помогнете.
Чрез безплатни творчески работилници, децата от 6 града в страната се запознават с основните периоди от историята на световното изкуство – Праистория, Древен Египет, Древна Гърция, Средновековие, Ренесанс, Импресионизъм, Кубизъм и Попарт. Студенти от Националната художествена академия с опит в работата с деца, служители доброволци от Societe Generale Експресбанк, банката, която подкрепя проекта, разказват по достъпен начин историята на изкуството и помагат на децата да развият креативността си.Обсъдете с децата, че могат да дарят средства за закупуване на материали за рисуване, бои, листове и т.н.
Приютът за бездомни деца – част от услугите на сдружението има нужда от помощ. Коментирайте как може да помогнете – с храна и дрехи за децата, училищни материали и т.н.
Напишете на дъската сумата, която класът е определил за доброволческия проект или сумата, която реалистично класът би могъл са набере. Кажете на учениците, че всички благотворителни организации и изобщо – организации с нестопанска цел, за които те са намерили информация, се конкурират за средствата от проекта на класа.
Кажете на учениците да споделят информацията за нуждите в общността от „Мнозина в нужда“ (вж. Приложение 2) и ги запишете на дъската. Класът избира или гласува за петте най-належащи. След като пет потребности бъдат избрани, разпределете учениците по двойки, за да разпределят заедно дадената сума на пет части. Накарайте учениците да анализират сериозността на всяка от тях и да решат каква част от цялата сума ще разпределят за всяка от потребностите. Вижте Решения за разпределяне на средства (Приложение 3).
Когато учениците приключат с разпределянето, кажете им да сравнят и да съпоставят моделите на разпределяне.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X