Учениците си сътрудничат при изпълнението на общ за класа проект – приготвяне на сандвич. Всеки от тях трябва да донесе по една съставка за сандвича. Продължителност: Две занятия от 40 минути.
Учениците носят от вкъщи необходимите за сандвич продукти, като предварително е обсъдено и направено разпределение кой какво и в какво количество донася. Родителите са информирани за инициативата и са поканени да се включат в нея като доброволци.
Урок № 1
Покажете на класа един готов малък сандвич. Попитайте ги дали той ще стигне за всички. Попитайте дали някой от тях си е правил сандвич и какви продукти е използвал. Нека учениците да споделят кои са любимите им сандвичи и да запишат с какво биха желали да бъдат приготвени те.
Покажете картинки на различни видове зеленчуци. Попитайте учениците кои са зеленчуците и как се отглеждат. Поговорете за сезоните, в които събираме различните зеленчуци.
Помолете учениците по желание да донесат зеленчуци, може и от предварително подготвен списък. Изпратете по учениците бележки до техните родители, като помолите хранителните продукти да бъдат донесени в училище в деня, когато ще се правят сандвичите. (Ако необходимо, сами набавете зеленчуци и останалите необходми продукти.) Поканете родители да се присъединят към правенето на сандвичи като доброволци.
За подготовка: разделете класа /групата/ на 5 групи от по 4 човека. Всяка група ще изработи големия сандвич от продуктите, с които разполага.
Направете с класа пиктограма на зеленчуците, които ще използвате за сандвичите. Нека всеки ученик да нарисува зеленчук, който да се закрепи върху плътна хартия. Сравнете количествата от всеки вид зеленчук.
Урок № 2
В часа, в който подготвяте сандвичите: помолете доброволец или родител да помогне на децата да нарежат зеленчуците и останалите продукти на малки парчета, след като ги измият.
Вземете парче от всеки зеленчук и го дайте на децата, за да може всяко да види и усети структурата, външния вид и миризмата му.
Направете сандвичите.
Когато сандвичите са гототви, всяка група ще разреже на 4 равни части своя сандвич и ще го раздаде на останалите 4 групи и съответно ще получи по парче от другите 4 групи. Така всяка група ще раздаде изцяло своя сандвич, а ще получи от другите.
Попитайте ги как са се почувствали, когато са раздали сандвича, който са приготвили и не са опитали, а в замяна са получили от останалите групи. Какво е чувството когато даваш и когато получаваш?
Обсъдете личния принос на всеки, включително на родителя /доброволеца/, който е участвал, и как това е помогнало за приготвянето на сандвичите.
Попитайте учениците дали биха дали част от своята храна на хора в нужда.
Пуснете клипчето (виж Библиографията) и направете дискусия какво са научили децата, какъв е смисълът от подобни проекти. Обяснете какво е „кухня за бедни“. Тя е полезна за хората, които са в нужда. Дискутирайте как може да се финансира кухнята за бедни. Дискутирайте кой би пожелал да е доброволец в кухня за бедни и да дари време и средства. Желателно е учениците да посетят „кухня за бедни“ и при възможност да бъдат доброволци в нея.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X