Добри практики

Аз и светът на възрастните

Лилия Рачева, класен ръководител 4-ти клас

ОУ „Н. Й. Вапцаров“, Казанлък

Преди началото на поредицата от часове по тази тема децата работиха у дома със своите родители върху биографичните си данни. Получиха списък, който ги ориентира как да съберат нужната им информация, с която започнаха работа в училище. Беше им интересно да научат много нови подробности от своите биографии. Споделяха всичко, което ги вълнуваше и не бяха чували до този момент. Създадоха и родословно дърво на своето семейство и роднини.

Самото записване на биографиите не беше от най-любимите неща, които биха могли да правят, но знаеха, че най-интересното тепърва предстои.

След този нелек труд започна... Научи повече

Отговорният гражданин

Ели Шопова, психолог, ПГ „Васил Левски“, гр. Ихтиман

С колебания от типа „Няма смисъл да се гласува“ и „Нас никой не ни чува“, през добиване на увереност, че гласът ни има значение, стартирахме темата „Отговорният гражданин“. Фокусът на това обширно понятие беше свързано с правните взаимоотношения между човека и държавата. Обобщихме какви са привилегиите и правата на гражданите, а след това и какви са задълженията и отговорностите, как при изпълняването на определени задължения хората могат да очакват защита на техните жизнени интереси.

Урокът се състоя на първото събранието на Ученическия съвет, който включва ученици 8-11.клас. Ползвах държавното устройство като аналог на училищната организация,... Научи повече

© Всички права запазени 2025 @ Learningtogive.bg