Урокът протече в рамките на два учебни часа. От този урок децата разбраха какво е тормоз и как трябва да постъпят когато са жертви или свидетели на тормоз. Да обръщат повече внимание един на друг, да си помагат, да си казват мили думи, да забелязват, когато и на тях някой им помага.
Предварително бях помолила родителите да поговорят с децата за тормоза в училище. Били ли са свидетели на хулиганско поведение, тормоз или други негативни прояви в училището.
За моя много приятна изненада, децата споделиха, че нито са били свидетели на тормоз , нито са тормозени в училището.
Децата разказаха, че вкъщи се отнасят мило и любезно към всички членове на семейството и така искат да се отнасят и в училище. Споделиха, че са гледали по телевизията за агресивно поведение на деца и това много ги е уплашило, че може да се случи и на тях.
Изгледахме презентацията „ Не на тормоза в училище“ и обяснихме- какво е тормоз, какви видове тормоз има, кои са участници в него, как трябва да постъпим, когато някой ни тормози, играхме ролеви игри.
Сложих на бюрото две кутии. Едната с надпис „Направих добро“, а другата-„Получих добро“. Изрязах две цветни сърца и разказах на децата за добро, което съм направила скоро. Написах кратко на едното сърце и го пуснах в кутията „Направих добро“. След това им казах те да направят същото. Кутията бързо започна да се пълни. Всеки разказваше и слагаше сърчице в кутията.
Обърнах внимание на децата, че трябва да пускат сърчица и в другата кутия, когато получават добро.
Предварителен разговор между родители и деца по темата.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X