Учениците ще задълбочат знанията си за поставянето на лични и финансови цели, както и за практиките за инвестиране и даряване.
Урокът се проведе в три занятия. Първият час започнахме с дискусия върху „ импулсивното харчене“ и „угризенията на купувача“ . След много интересен разговор с учениците относно човешката психика и емоционалното състояние на човек при харченето на пари стигнахме до икономическото понятие „ стимул“. Подканих ги да помислят за положителните и отрицатените страни на стимулите. В края на урока обсъдихме дали могат да бъдат – положителни или отрицателни стимулите, които ще ни повлияят на това да решим да помагаме на благотворителна организация и какъв е ефекта от тях в дадена ситуация. Учениците бяха единодушни, че повечето стимули са положителни, защото се чувстваме по-добри и полезни, но има и отрицателни като загуба на време, пари и др.
За второто занятие бях поканила г-жа Станислава Касикова- юрисконсулт в Експресбанк. Г-жа Касикова беше подготвила много информация по въпросите за спестяването и инвестирането , как могат да се спестят пари и какво могат да направят учениците за да започнат да инвестират. Г-жа Касикова насочи вниманието на учениците към целите за спестяване и инвестиране и по какво се различава желанието от целта. Учениците стигнаха до извода , че желанието е надежда, а целта е план за действие. Г-жа Касикова завърши с мисълта на Маргарет Тачер „ Безплатният обяд е само в капана за мишки“.
Третият урок започнах с мисълта на Опра Уинфри „ Успях да постигна толкова големи финансови успехи, защото целта ми никога за минута дори не бяха парите“. Разговора продължих с целите , които Стив Джобс е имал за да създаде телефон с функциите на компютър, но много лесен за ползване, за Илън Мъск, който иска да колонизира Марс – това е неговата конкретна цел. И така насочих вниманието на учениците към целите както и начина, по който смятат да ги постигнат. След обсъждането стигнахме до извода, че трябва да намерим своята цел, да я формулираме правилно, да съставим план и да го следваме, да обичаме това, което правим, да не сдържаме емоциите си и да харчим умно.
Урокът „Да мисим за пари и цели“ завършихме с мисълта на Стив Джоб „ Да похарчиш долар е по- сложно, отколкото да го заработиш“ .
Харченето на пари понякога ме кара да се чувствам виновно.
Когато имам пари просто искам да ги похарча.
Трябва да харчиим пари за преживявания, а не за парцали.
Как се печелят пари от фондовите борси?
Къде са триковете при банковите кредити?
Да помислят върху следните два въпроса:
Какво е общото между цели и стимули?
Дали учениците или семействата им имат някакви финансови цели?
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X