Да направим проект в полза на общността

Клас: 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12

Учениците ще преминат през процеса на идентифициране на потребностите на общността и вземане на решения въз основа на неотложността на потребностите. Учениците ще преминат през процеса на планиране, ще разработят и изпълнят собствени проекти в полза на общността. Ще направят оценка на разработения проект с помощта на таблица за оценяване и дискусия на проектите. Продължителност: 4 - 5 занятия по 40 мин.

Учител работил по този проект: Александрина Георгиева
Описание на проекта

Събуждайки се сутринта, си задай въпроса: „Какво трябва да направя?“ Вечер преди да заспиш: „Какво направих?“   –   Питагор
Възрастният човек е като детето – той вижда със сърцето си, усеща с душата си и се радва на малките неща. Пътят, който е изминал досега, е достоен за уважение. Емоциите, които е изживял, са нашият житейски урок. Неговата лична история е историята на нашето съзряване. Затова поискахме да я научим и да  я чуем със сърцето си.

Обсъдихме идеята да посетим  домът за стари хора „Гергана“ в навечерието на коледните празници. Решихме да изработим коледни картички и да ги зарадваме . Разпределихме си задачите и ентусиазирани започнахме с творческия процес. Децата вложиха в изработването на картичките много младежки дух и креативност. В продължение на десет дена те всяка свободна минута работеха  и  твориха, и когато свършиха, решиха да напишат и притчи за Коледа, които да занесат на хората в дома. На цветни листи написаха различни коледни разкази – „Даровете на влъхвите“, „Има ли Дядо Коледа“, “ Легенда за коледната елха“ и много други. И на 19.12. с много изненади и настроение потеглихме за дома . Там всички се бяха събрали и ни очакваха с нетърпение. Децата  разказаха за себе си, раздадоха им картичките и притчите и им пожелаха здраве и топлина в сърцата им. Всички бяхме много впечатлени от срещата с тези мили хора. Изпратиха ни със сълзи в очите и усмивки на лицата. Излизайки от дома вече знаехме, че ще се върнем отново.

От коментарите в час

Нямам търпение да отидем в дома.

Много мили хора.

Видяхте ли, имаше хора, които се разплакаха!

Пак ще дойдем, нали?

Галерия

Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Да направим проект в полза на общността
Цели на проекта

  • Да разбират понятията филантропия, доброволчески проект и доброволчество през планирането и изпълнението на проект, който е в полза на местната общност;
  • Да планират доброволчески проект за местната общност;
  • Да анализират качествата на практически насочен доброволчески проект;
  • Да опишат стъпките за развиване на успешна благотворителна дейност.
  • Да разработят доброволчески проект;
  • Да участват в изпълнението на планирания доброволчески проект;
  • Да направят оценка на проекта, като използват различни източници.
Използвани материали

  • Дъска;
  • Материали за изработване на картичкки - картон, цветни листи, декоративни цветни ленти, лепило, силиконов пистолет, перли и други материали за декорация.
Работа вкъщи

Преподавателят би могъл да помоли родителите да се включат в плана за действие в общността. Това е отличен начин за привличане на родителите за партньори в учебния процес.

Подготовка на преподавателя 

Преди началото на занятието прегледайте „Бележки на преподавателя относно качествен учебен доброволчески проект” (Приложение № 3). Не пропускайте да включите описаните елементи, които водят до успешен доброволчески проект, в общата дискусия и процеса на взимане на решения.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg