Да покажем грижа

Клас: 6

Учениците задълбочават и разширяват знанията и разбирането си за загрижеността и опитват да определят онези неща или хора, по отношение на които проявяват грижа. Мислят в посока как загрижеността да прерасне в активна помощ и подкрепа за някой друг. Продължителност: Едно занятие по 40 мин

Учител работил по този проект: Венета Колева
Описание на проекта

Започнах урока с показване на видеоматериала посочен в Библиографията. Изгледахме и изчетохме историите заснети и разказани от доброволците участващи в проекта. Зададох им въпроса: „Как тези млади хора проявяват загриженост?”. Затова след всеки слайд коментираха видяното и анализираха помощта на доброволците към другите хора в така нареченото неравностойно положение. След това ги помолих да посочат думи който са синоним на думите: грижа или загриженост. За думата „грижа” посочените синоними бяха : „притеснение, постоянни мисли за нещо, внимание, бдителност”, за „загриженост” посочиха: „интересувам се, полагам грижа, старая се”.

След това аз ги запознах с новата за тях дума алтруизъм”, обясних им че това означава да се грижиш за някого без да очакваш нещо в замяна. Втората думичка върху която се концентрирахме беше „съпричастност”, казах им че това е да подкрепиш някого, и накрая „отговорност” тук нямаше нужда от обяснение, те вече знаеха значението на думата. Накарах учениците да ми разкажат накратко малка история която обхваща всички тези думи с които се запознахме днес. Почти всичките разкази бяха за семействата им и затова как се грижат за по- малките си братя или сестрички, за да могат родителите да ходят на работа.

От коментарите в час

Направи ми впечатление, че с всеки изминал час как се засилва интереса на учениците към това колко е хубаво да помагаш на другите и то без да се търси отплата за направената помощ. От беседите с тях се усеща как вече самите те изпитват нужда и са готови да помагат на други хора.

Галерия

Да покажем грижа
Да покажем грижа
Да покажем грижа
Цели на проекта

  • Формулират определение за загрижеността и начините, по които хората я демонстрират
  • Научат да правят връзки между алтруизма, съпричастието, загрижеността и подкрепата
Библиография

  • Разказ и истории на доброволци от фондация „Подарете книга” : https://www.youtube.com/watch?v=SSC35aXVGUQ&feature=youtu.be
Работа вкъщи

Дайте на учениците задачата да обсъдят с приятели и/или семейството си пет неща/ петима души, за които са загрижени и причините за това. Нека ги опишат в свободен текст.

© Всички права запазени 2021 @ Learningtogive.bg