Да правим добро, за да се чувстваме добре

Клас: 4

Този урок въвежда определение на понятието „дарителство“ и обяснява колко важна е то за общността и какво е въздействието му върху нея. Продължителност: Едно занятие от 40 минути

Учител работил по този проект: Росица Русева Георгиева
Описание на проекта

Темата разработихме в един учебен час. Съчетахме я с едно дарение на иглолистни дръвчета, с послание учениците да проучат повече за дървото ТУЯ и да се грижат за него.

Учениците изготвиха проекти в които описаха любопитни факти за това дърво. Коментираха от какви грижи се нуждае дървото, къде се среща, защо е хубаво да имаме такива дървета. Проектите бяха подкрепени с рисунки и снимков материал.

В двора на училището четвъртокласниците засадиха пет дръвчета ТУЯ под наслов „Засади дърво – създай бъдеще!“. Децата отделиха от свободното си време, показаха, че умеят да се трудят и се почувстваха удовлетворени от свършената работа. Те съзнават, че по този начин помагат на другите, помагат и на себе си.

В часа коментарите бяха основно върху понятията ДАРЕНИЕ – нещо, което се дава с благотворителна цел, ДАРИТЕЛ – лице, което прави дарение, с цел да се промени към по-добро, ДОБРОВОЛЕЦ – помагам на другите, помагам и на себе си, ДАРИТЕЛСТВО – споделяне на време, умения и средства за обществени каузи.

От коментарите в час

Благодарим за възможността да засадим и да се грижим за тези дървета.

С тези дървета изнесената класна стая ще стане още по-хубава и по-приветлива.

Обещаваме да се грижим за дърветата – ще ги поливаме, ще ги окопаваме, ще ги торим!

Галерия

Да правим добро, за да се чувстваме добре
Да правим добро, за да се чувстваме добре
Да правим добро, за да се чувстваме добре
Да правим добро, за да се чувстваме добре
Да правим добро, за да се чувстваме добре
Да правим добро, за да се чувстваме добре
Да правим добро, за да се чувстваме добре
Да правим добро, за да се чувстваме добре
Да правим добро, за да се чувстваме добре
Да правим добро, за да се чувстваме добре
Да правим добро, за да се чувстваме добре
Цели на проекта

  • Формиране на знания за понятието „дарителство“, като споделяне на време, умения и средства за общественозначими каузи;
  • Формиране на умения за разпознаване дейността на дарителите/благотворителите;
  • Формиране на умения за доброволчество и дарителство;
  • Формиране на умения за онагледяване и разпространение дейността на дарителите.
Използвани материали

  • Книгата „Стол за майка ми“ (A Chair for My Mother) от Вера Уилямс (Vera Williams) (вж. „Библиография“): https://www.youtube.com/watch?v=wV1ege3jEFE
  • Домашна работа за филантропията (Приложение 1)
  • Бяла хартия за рисуване
  • Моливи, пастели и линии за чертане
  • Тетрадки-дневник
Работа вкъщи

Интерактивни задачи за домашна работа с участието на родителите и учениците: Учениците разказват на семействата си за групите в общността, които помагат на хората. Изпратете до семействата Приложение 1: „Домашна работа за филантропията“. Учениците идват на училище със списък, който съдържа организации или местни филантропи, които се използват за начало на дискусията в Урок № 2: „Здрави основи“.

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg