Този урок въвежда определение на понятието „дарителство“ и обяснява колко важна е то за общността и какво е въздействието му върху нея. Продължителност: Едно занятие от 40 минути
Урокът започнах на 18.03. с акцент върху темата за доброто като сила и дело, което остава. Свързах темата с ученото произведение за пчеличката и цар Соломон. В час учениците имаха да се подготвят по темата като намерят подходчщи пословици и поговорки за доброто, добрината, за нуждата да постъпваме правилно, добре и какво настроение, удовлетвореност ни носи това. Говорихме за доброволците, за отделеното време, за благотворителност, за дейност в полза на другите и какво ние можем да направим по темата. Насочих вниманието на учениците, че вече са изразили мнението си по теми и проблеми , които са забелязали, че има с какво и ние да сме добри и съпричастни към общи каузи и в подкрепа на нуждаещи се. Говорихме как с доброволен труд , с грижа за другите можем ние да помогнем. Вече имахме нахвърляни идеи за почистване на класната стая, за грижа за цветята в стаята и коридорите като общ ангажимент на класа и дежурство по коридорите с цел ред и безопасност за всички. Планирахме почистване на двора на училището и прилежащите му територии. Коментирахме как можем ние да помогнем на нуждаещо се болно момче – Радостин от 10 клас. Решихме, че да помагаш е отговорност на всички и че можем да допринесем за събиране на средства в подкрепа на баткото. Много деца с готовност дариха средства и си закупиха покани за благотворителния концерт в подкрепа на Радо.
Поговорихме за филантропията като даряване и споделяне на време, умения и средства за общото благо. Насочих четвъртокласниците да помислят защо хората даряват и как според тях се чувстват тези хора, когато реализират дарителски инициативи. Попитах учениците защо хората се ангажират с дарителство, от какво им се налага да се откажат, за да го правят, и кои са положителните страни от това за тях. Поставих акцент, че хората имат лични мотиви да бъдат дарители. След това обсъдихме от какво трябва да се лишат дарителите като време и ресурси ,от възможността да правят нещо друго. Децата разбраха, че това правят за сметка на друго, че е избор, който доброволно поемат и за общо благо, в полза на значими каузи, че хората, които даряват, създават общноствено значими блага. Решихме, че е време да реализираме планираните дейности- почистване на стаята, грижа за цветята в стаята и коридора и дежурство по коридорите. Планирахме почистване на двора на училището.
Урокът продължих на 26.03.като коментирахме, че за да сме полезни на другите, трябва и да знаем как да реагираме в различни ситуации адекватно. Коментирахме, че човек до човека опира и на него ще разчита в нужда. Насочих вниманието на децата към различни природни бедствия и катаклизми и важността да постъпваме правилно като добри граждани. Свързах темата и с професиите на хората и възможността да сме полезни в различни ситуации. Говорихме за учебните евакуации и как ние може да сме полезни, какво трябва да знаем и правим. Като продължение по темата заедно с учениците от 4 “ Д“ клас посетихме Военното окръжие в Русе, където г-н Красимир Митев ни припомни как да действаме при евакуация, как да разпознаваме опасността и как да реагираме адекватно на ситуацията. Учениците с готовност се включиха в учебните игри и научиха много важна информация за своята и обща безопасност. В края на часа децата изпробваха различни проотивогази и коментираха колко е важно да се постъпва правилно, навременно и отговорно и с грижа за останалите. Силно развълнувани и впечатлени учениците говориха за важните неща, за доброто и за ползата и значението на всеки, който допринася за общото благо, че винаги на дневен ред трябва да е доброто като сила и доброто нещо, което остава, спасява и помага.
„Все пак има нещо, което е хубаво и стои над всичко друго- любовта между хората“
Йордан Йовков
Животът ни връща само това, което даваме на другите. Нека даваме любов и радост!
Интерактивни задачи за домашна работа с участието на родителите и учениците: Учениците разказват на семействата си за групите в общността, които помагат на хората. Изпратете до семействата Приложение 1: „Домашна работа за филантропията“. Учениците идват на училище със списък, който съдържа организации или местни филантропи, които се използват за начало на дискусията в Урок № 2: „Здрави основи“.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X