Учениците изготвят личен план на разходите въз основа на реалистично прогнозирани месечни приходи и разходи. Те организират кампания за набиране на средства и предоставят парите, набрани от класа, на благотворителна организация по техен избор. Продължителност: Три занятия по 40 минути
Тази тема е специфична и сметнах за необходимо да поканя професионалист. Зорница Георгиева, служител на Пощенска банка. Тя помоли учениците да формулират какво знаят за харченето, спестяването, инвестирането и даряването. Обясни им , че днес те ще разгледат собствените си приходи и разходи – така, както правят организациите с нестопанска цел, а също и бизнеса, като изготвят личен „план на разходите“. Помоли ги да споделят идеи за какво те самите биха харчили, спестявали, инвестирали и дарявали. Учениците изброиха списък с идеи защо хората биха избрали да даряват средства. Попита ги дали са спестявали от джобните си средства и каква са си купили. Не сме забравили и това, че учениците получават допълнителни средства от баби, дядовци, празници и др. поводи. Получи се много интересна дискусия. Помолихме учениците да си помислят на каква благотворителна организация(и) или кауза те самите биха искали да даряват част от личните си средства в бъдеще. Децата решиха да съберат пари и да ме пратят на екскурзия в Дубай,понеже много съм се ядосвала с тях. Смяхме се от сърце, а г-жа Георгиева обеща , че ще извика телевизии за такова спестяване. В края на урока получихме и подаръци. Папките ни посъветва да ги позлваме за план на бюджета. Имаше и тефтери, магнити и много нагледни материали по темата. Завърши занятието, като обясни на учениците, че ключът към управлението на парите е „винаги да се живее малко под наличните ви средства“. Това умение ще им помогне да използват парите си мъдро през целия живот!
Дариян си купил слушалки.
Сашо спестил за телефон.
Алис купила подарък на майка си.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X