Деца помагат на деца – да четем заедно!

Клас: 4

Чрез планиране и прилагане на Програма за четене с приятели учениците ще осъзнаят важността да се включват активно в подпомагане на другите в нашата училищна общност. Продължителност: Три занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Михаела Николова
Описание на проекта

По случай Денят на книгата – 2 април с нашия клас се подготвихме да поздравим по-малките децата в близката детска градина. Голяма подкрепа и гостоприемство от страна да Директора на градината.
Така предварително в първото ни занятие с децата говорихме на какво ни учат книгите. Имаме ли полза да четем и каква? Учат ли ни приказките на някакви добродетели? Как тези, които не могат да четат се докосват до приказките? Искат ли направим нещо подобно? Дадох им време да помислят по въпроса. Аз ги насочих към идеята да си направим „Парад на приказния герой“. Много се хареса идеята. Всички се съгласиха, но от страната на едно дете дойде и голямата идея. „Госпожо, защо да не отидем в детската градина на брат ми? Тя е тази до нашето училище. Мога да кажа на баща ми да ви свърже с Директора там.“ И така започна организацията на събитието.
Следващата ни среща беше свързана с предварителната подготовка непосредствено преди малкото ни представление. Участие взеха няколко деца от класа, тъй като организацията беше преди учебните занятия и не всеки можа да присъства, но след това с удоволствие слушаха раказите на децата. Избрахме приказката „Снежанка“, подбрахме книга, разпределихме частите на приказката на четящите, измислихме някакви костюми на различни герои и от тази и от други известни приказки, за да може децата от градината да ги разпознаят. Аз самата приготвих изненада за всички.
Отидохме в детската градина приготвени да четем с артистичните костюми. Приеха ни в тържествената зала, малките зрители насядаха на местата отредени за публика и тръпнеха с нетърпение да видят какво сме им приготвили. Моите не чак толкова малки ученици много се притесняваха. Предварително с тях бяхме подготвили едно табло изненада за децата в градината. В учебника ни по БЕ има един много забавен клоун, който ни учи на важните правописни правила и затова решихме да направим нещо като място за снимки на малките деца. Нарисувахме и апликирахме клоун върху голям кадастрон и изрязахме мястото, където е главата, за да може човек да си мушне главата и да заприлича на клоун.
Така и започна нашето малко представление. Изненадата за всички беше, че аз тайно си облякох костюм и набързо се превърнах в истински клоун. Всички много се забавляваха на вида ми. Така разказах на децата, че в училище е забавно, много приятно и учиш много интересни неща.
Започна четенето. Децата се представиха чудесно. Малките зрители се забавляваха и слушаха с интерес, въпреки че знаеха приказката наизуст. Накрая Директора подари на моите ученици по една книжка с детска приказка. Имаше и за тези, които не бяха с нас.
Какво удоволстиве ни донесе тази среща!

От коментарите в час

„В книгите има много добри постъпки, които човек да види и да се опитва да постъпва така.“

„Аз обичам да чета, защото така научава много нови неща.“

„Когато не можеш да четеш сам, майка ти ти чете.“

„Аз уж съм дете, а пък се чувствам толкова голям, след като четох на децата в градината.“

„Брат ми беше горд с мен, че бях там и четох гладки и изразително!“

Галерия

Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Деца помагат на деца – да четем заедно!
Цели на проекта

  • разширяване и стимулиране на читателските интереси на учениците;
  • обoгатяване речника на учениците, чрез изграждане на табло от думи;
  • развиване умения сред учениците за дарителство;
  • формиране на знания и умения за обработване и анализиране на данни от анкети;
  • развиване на умения за пълноценно общуване с по-малки на възраст деца.
Използвани материали

  • Картончета за съобщения(изработени като отворена книга или сърчица)
  • Маркери
  • Голямо табло (изработено като отворена книга)
  • Груба кафява хартия за макети
  • Картончета за флаш карти за учене
  • Книга „Франклин учи Хариет“
  • Приложение 1: Писмо до родителите
  • Приложение 2: Насоки за провеждане на програма за четене с приятел
  • Приложение 3: Книга на моя приятел
  • Приложение 4: Моят приятел за четене
Работа вкъщи

Приложение 1: Писмо до родителите

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg