Чрез планиране и прилагане на Програма за четене с приятели учениците ще осъзнаят важността да се включат активно в подпомагане на другите в нашата училищна общност.
В час за извънкласно четене запознах учениците с писмо, в което се обявяваше Седмица на четенето за времето от 23.10.2017 до 27.10.2017 вкл. Това беше като продължение на работата ни в същия този час. В него учениците представяха своята любима книга, прочетена през ваканцията. След като чуха за предстоящото събитие те предложиха различни дейности. Решихме да четем на децата от първи ,,Б“ клас на нашето училище. Избрахме четива и четци; обсъдихме и възможността да илюстрираме заедно чутите текстове. Четвъртокласниците много добре осъзнаваха, че текстовете трябва да са интересни, непознати и подходящи за малките. Това бяха условията за избор на текстове. Прецениха, че приказката ,,Калинката“ отговаря на всички тези условия. И не сгрешиха!
В деня на съвместното мероприятие имаше огромно вълнение. Първокласниците ни приеха с внимание и любопитство. Набързо всеки намери местенце за себе си. Четоха две момчета. После три момичета представиха избраната приказка, като я четоха по роли. Всички слушаха с интерес и с внимание. За първокласниците беше любопитно да разберат как се е появила малката калинка, която толкова много харесват. Откликнаха на предложението за илюстриране на приказката. Съвместната работа продължи по-дълго от предвиденото време, придружена с много емоции и усмивки. Всички работиха съзнателно и получиха похвала.
Преди да излезем от стаята на първокласниците, Ученичка от 4 клас излезе пред двата класа. Благодари на малките за оказаното внимание; сподели, че класът ни работи по програма, в която ,,се учим да даряваме време, усмивки, добра дума:, защото това е важно и по-хубаво“. Пожела им да бъдат добри, да си помагат и да се радват на времето, в което са заедно в училище.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X