Един милиард гладуващи

Клас: 2

Урокът включва симулация - игра, която помага на децата да разберат колко хора по света страдат от нередовно и недостатъчно хранене. Играта цели да събуди съпричастност към несправедливото и/или неравно разпределение на храната в световен мащаб. Децата научават, че храната не е разпределена поравно и обсъждат какво мислят, че могат да направят, за да разрешат проблема. Продължителност: Две занятия по 40 минути

Учител работил по този проект: Елеонора Димитрова Тодорова
Описание на проекта

Темата „Един милиард гладуващи“ беше естествено продължение от урокът, свързан с изработването на сандвич на класа и осъщестяването на идеят на децата да споделим нашата храна с децата от други класове в училището. Децата имаха възможност да дискутират и нагледно да разберат, че в света има много несправедливо разпределени права /блага/ и много хора не могат да бъдат равноправни граждани по тази причина. С помощта на кубети, които представляваха едно хранене, децата бяха радпределени по групи и получиха различен брой. Всяка кубета беше едно хранене. След като уточнихме, че е добре всяко дете да се храни всеки ден от седмицата поне по три пъти, децата видяха, че някои от групите имаха по-малък брой хранения и това е несправедливо. Дискутирахме какво може да се направи и веднага бяха получи предложения, тези които имат повече, да дадат не тези, които имат по-малко. Реакцията на децата беше много естествена и великодушна и веднага беше направена връзката с даряването на храна от наша страна в предишния ни урок. Децата изработваха и постери с надпис „Децата имат право на: закуска, обяд и вечеря“ и поставиха подходящи и здравословни храни, които едно дете трябва да приема. Имаше залепени и доста любими лакомства, но това е напълно обяснимо за тяхната възраст. Най-важната цел на урока, децата да разберат, че храната не бива да се разхищава напразно, че може да се дарява храна на хора, при които тя липсва, беше изпълнена. В края на урока, второкласниците бяха съпричастни, особено към групите, при които възможността за нормален брой хранения беше ограничена.

От коментарите в час

Децата споделиха, че е важно всяко дете да може да се храни нормално всеки ден и че е добре, ако някой от тях разполага с храна, а пък друго дете няма, да  може да бъде споделена с него, за да се зарадва и да си хапне. Някои деца разказаха, че понякога о храната в техните семейства не е достатъчно здравословна.

Галерия

Един милиард гладуващи
Един милиард гладуващи
Един милиард гладуващи
Един милиард гладуващи
Един милиард гладуващи
Един милиард гладуващи
Един милиард гладуващи
Цели на проекта

  • Да се обобщят и изведат на по-високо равнище знанията на учениците за нуждите на растенията и хората от храна
  • Да се разширят представите на учениците за понятията „глад“, „гладуващ“, „редовно и достатъчно хранене“
  • Да се формират представи за несправедливото разпределение на храната по света и да се обсъдят възможни решения на този проблем
  • Подтикване към съпричастност у учениците към хората, които нямат достатъчно храна, за да бъдат здрави
Използвани материали

  • малко, здраво растение
  • малко растение, което е извадено от почвата и е повехнало
  • малки помощни предмети като мъниста или математически кубчета
  • седем броя от Приложение 1: Схема с дните от седмицата

© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg