Урокът ще помогне на учениците да разберат разликата между герои и знаменитости. Продължителност: Едно занятие от 40 минути
Часът започнах на 5.03. с коментиране по темата за героите днес. Направихме връзка с героите отдали живота си за нашата свобода и героите днес. Дискутирахме по темата какъв пример дават героите, какво ни завещават в наследство. Направихме връзка между героите, известните личности – знаменитости, лидерите и благотворителността, дарителите и моделите за подражание. Помолих учениците да назоват някой, когото смятат за герой. В резултат на общо обсъждане съставихме списък с посочените предположения: пожарникар, полицай, лекар, спортисти, параспортисти,борците за свобода и т.н.
Насочих вниманието на учениците към познати за тях произведения „ Малкият беломорец“, „Малкият спасител“, „Един за всички“ и коментирахме поведението на тези обикновени деца, станали герои и примерът които остават за всички.
После помолих четвъртокласниците да идентифицират характеристики на героя. Учениците посочиха като такива качества: смел, щедър, грижовен, безкористен, доброволец, някой, който прави и невъзможното, има високи постижения, дарява на обществото или общността, загърбва и превъзмогва себе си за да спаси другите, често рискува и губи живота си, но спасява други.
Учениците достигнаха до следните характеристики за герой:
После попитах учениците какво според тях е знаменитост и им помогнах им да развият следните характеристики за знаменитост:
После изиграхме играта „Изпляскай вярно“ като аз посочвах имена и децата трябваше да изпляскат, ако посоченото лице е според тях знаменитост. Раздадох на четвътокласниците като работен лист приложение 1 – викторина и продължихме работата по темата.
Въведох следните думи като речник и обясних на децата, че те могат да имат повече от едно значение: Знаменитост, благотворителност, доброволец, герой, лидер, пример за подражание
После четвъртокласниците всеки на своя работен лист прецени и свърза термините от първата колона с верните според него определения от втората колона.
В края на часа раздадох работен лист с идеи за доброволчество, в който учениците да споделят идеи, потребности, проблеми, които са забелязали, което да може да стане доброволчески проект.
Помолих учениците да напишат кратко съчинение на тема „ Моят герой“ за следващия път.
Часът продължих на 11.03. с кратко представяне на съчиненията, които учениците имаха за домашно. Акцентирахме върху термините: герой, знаменитост, доброволец, лидер, модел за подражание, благотворителност. Отново направихме връзка с героите отдали живота си за нашата свобода и героите днес. Дискутирахме по темата какъв пример дават героите, какво ни завещават в наследство. Говорихме за връзка между героите, известните личности – знаменитости, лидерите и благотворителността, дарителите и моделите за подражание. Дискутирахме по работния лист с потребностите на децата в училище, проблемите които са забелязали и начина по който ние може да се включим да помогнем. Децата достигнаха до извода, че с общи усилия можем повече да помогнем и така да помагайки на другите, помагаме на общността. После разделих учениците на отбори и ги помолих да направят плакати / постери с техните виждания за героите и примера, който ни оставят днес.
Животът ни връща само това, което даваме на другите. Нека даваме любов и радост!
С общи усилия можем повече да помогнем и така да помагайки на другите, помагаме на общността.
Помолете децата да напишат съчинение на тема „Моят герой” – да опишат своя герой с аргументи защо именно той е героят за тях.
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X