В този урок се въвеждат термините „харча“, „спестявам“ и „дарявам“. Учениците ще научат причините, по които хората избират да даряват. Продължителност: Две занятия по 40 минути
По темата „Харчи, спести или дари“ покахме за наши гости представители на „Експресбанк“. Предложението на ментора беше чудесно, тъй като спецификата на темата и възрастта на децата предполага те да се въведат в материята от специалисти.
Урокът беше наситен с разнообразни дейности и стъпваше на житейския опит на първокласниците. Урокът започна с въпрос – Как мога да помогна на човек в нужда? Децата изброяваха много неща, като дамата ги беше прогнозирала и разпечатала предварително. Умело ги раздели на две места – на едното се разположиха материалните неща, с които можем да помогнем, а на другото – нещата, които трудно можем да измерим с пари – да подариш време, усмивка, прегръдка… Тя представи конкретни стъпки, с които банката подпомага деца/ хора в нужда. Децата също споделиха, че са помагали в набирането на средства по различни поводи със своите родители.
Последва заслужена награда – всяко дете получи разпечатана касичка – прасенце върху картон и децата нямаха търпение да започнат да я изработват. Децата бяха провокирани да събират в нея парички, които после да успеят да дарят за добра кауза. Благодаря за предвидливостта на нашите гости за заготовката – тя беше предварително изрязана и децата съвсем лесно отделиха излишната хартия!
Урокът продължи с работа по групи – тъй като бяхме и двата класа заедно, които работим по програмата, пред всеки флипчарт застана по един отбор от 5 деца. Задачата им беше да нарисуват обща картина, в която да покажат как могат да помогнат на някого, който има нужда от това. Определеното време се оказа малко – толкова много неща искаха да нарисуват първокласниците!
След разговор с първокласниците, децата достигнаха до извода, че е добре първо да разбереш потребността на човек в нужда и после да решиш с какво да му помогнеш. Така тази помощ ще бъде пълноценна.
В края на часа първокласниците бяха провокирани с интересна домашна работа – до следващата седмица да нарисуват с какво всеки един от тях би помогнал на нуждаещ се – материално или нематериално нещо, за да умножаваме доброто и събираме добрини. За изпълнението на тази задача всяко дете получи по още един подарък – кутия цветни моливи и лист, на който да изобрази своята идея.
Благодарим Ви, Алекс и Мая! Прекрасно начало на тази тема, която тепърва ще надграждаме! До нови срещи!
„В работата на мама и тати сложиха кутия за парички и подпомогнаха дете, което беше много болно.“, Калина В.
„Аз бих подарила приятелство на дете в нужда.“, Ива
„Може и да си вземем детето вкъщи, може да е и в моята стая.“, Алекс П.
„За да помогнеш на някого, първо трябва да разбереш от какво се нуждае той.“, Тома
Интерактивна домашна работа за родителите/учениците: Изпратете писмо у дома, което представя урока и обяснява как ще наберете пари за дарение за благотворителна кауза. Насърчете учениците да извадят дребни монети от личните си касички и да спечелят пари чрез извършване на задачи у дома. (Вж. Приложение 1 „Писмо до семейството“.)
© Всички права запазени 2024 @ Learningtogive.bg
Програмиране: We Work With You
Дизайн: Studio X